کد خبر: ۴۴۴۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹

تاثیر وصیت‌نامه آیت‌الله هاشمی در حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی در سال 96

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: کاری که روحانی برای برجام کرد برابری می‌کند با کاری که مصدق برای نفت انجام داد .
آفتاب‌‌نیوز : سیدحسین مرعشی در مراسم افتتاحیه کمیته فرهنگیان ستاد حسن روحانی و در جمع فعالان سیاسی اصلاح طلبان و اعتدال‌گرا اظهار داشت: سیاسیون اصلاح‌طلب و اصولگرای ایران در سال ۸۴ یک اشتباه تاریخی کردند و متاسفانه کشور دچار چالش بسیار پر هزینه‌ و سنگینی شد.

به گزارش ایلنا، وی گفت: اصلاح طلبان در سال ۹۲ به رسالت تاریخی خودشان توجه کردند و با وحدت و انسجام وارد صحنه شدند.

مرعشی تصریح کرد: آن سال دکتر عارف گذشت کرد، مرحوم هاشمی رفسنجانی از رد صلاحیت خودش نرنجید و سیاست را تعطیل نکرد، بلکه کشور را مجدد در مسیر عقلانیت و خرد قرار داد.

رئیس کارگروه استان های شورای عالی سیاست گذاری بیان داشت: حالا که در آستانه یک انتخابات مهم در کشور هستیم ذکر چند نکته اهمیت فراوانی دارد که یکی از آن نکات توضیح راجع به انتخاب آقای روحانی است.

وی با بیان اینکه مردم از سال ۹۲ و انتخاب خود راضی هستند، افزود: مردم در شرایطی دست به انتخاب آقای روحانی زدند که مهم ترین پرونده سیاسی بین المللی بعد از انقلاب ما در شرایط بحرانی قرار گرفته بود

مرعشی علت انتخاب روحانی در انتخابات ۹۶ توسط اصلاح‌طلبان و بزرگان اصلاحات را سید محمد خاتمی و به طور خاص وصیت نامه مرحوم آیت الله (آیت الله مردم) هاشمی رفسنجانی عنوان کرد.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگران سازندگی ایران گفت: خدا را شاکریم که به برکت نظام اسلامی و استقرار نظام جمهوری رای مردم تاثیرگذار است اما برخی می‌خواهند به مردم تلقین کنند که فلان فرد را با هدفی فراتر از ریاست جمهوری به صحنه آورده اند و این همان حرفی بود که در سال ۷۶ هم گفتند ولی مردم با تعداد آرا بیشتر خاتمی را انتخاب کردند.

وی با اشاره هم به رای گیری سال ۸۰ اظهار داشت: در سال ۸۰ هم ۱۰ نفر در مقابل آقای خاتمی کاندیدا شدند ولی با اراده مردم رای خاتمی کم نشد که هیچ، افزایش پیدا کرد.

مرعشی خاطرنشان کرد: در سال ۸۴ نیز سیاسیون اصلاح طلب و اصولگرای ایران اشتباه تاریخی بزرگی مرتکب شدند واین اشتباه باعث آشفتگی سیاسی و اجتماعی ایران شد و متاسفانه کشور دچار چالش بسیار هزینه زا و سنگین شد.

مرعشی اظهار داشت: کاری که روحانی برای برجام کرد برابری می‌کند با کاری که مصدق برای نفت انجام داد و دلیل آن هم ساده و روشن است و حتی می‌توانم ادعا کنم که کار دکتر روحانی سخت‌تر و پرثمرتر از مصدق بود چرا که ما در زمان مصدق نفت را به دست آوردیم اما امروز دکتر روحانی امنیت را به مردم هدیه داده است.

وی تصریح کرد: پرونده ما دیگر در دست شورای امنیت نیست و همه آن ۵ قطعنامه از بین رفت و سابقه ما پاک شد. ما هفته گذشته برای اولین‌بار روسای سیستم های امنیتی ۱۲ کشور در اصفهان تشکیل جلسه دادند و ما امروز می توانیم اورانیم وارد کنیم.

وی با اشاره به تاریخ انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنها که تجربه داشته باشد، بدون شک دکتر روحانی را به عنوان رئیس‌جمهور چهار سال آینده کشور انتخاب می‌کنند و دیگر با انتخاب افراد ناکارآمد به کشور و هموطنان خود آسیب نخواهند زد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین