کد خبر: ۴۴۵۶۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷

هر معتاد در طول عمرش 5 نفر را آلوده می‌کند

دبیر هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان معتادان را به عنوان بیماران اجتماع معرفی کرد و گفت: معتاد بیماریست که می‌تواند جامعه را بیمار کند و هر معتاد می‌تواند در طول عمر خود 5 نفر را معتاد کند بنابراین هدف ستاد مبارزه با موادمخدر ریشه‌کن کردن اعتیاد در جامعه است و این هدف زمانی محقق می‌شود که مردمی باشد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، اکبر سوری در مراسم اختتامیه کارگاه آشنایی و مبارزه با اعتیاد که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و جمعیت هلال احمر استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: در سونامی اعتیاد گم کردن راه و مسیر اشتباه رفتن موجب معتاد شدن افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه در اثر ندانم‌کاری و اغفال توسط دوستان ممکن است فردی به اعتیاد دچار شود، عنوان کرد: بسیاری از افراد برای لذت‌جویی به استفاده از مواد مخدر روی می‌آورند و لذت‌های ناپایداری از این قبیل، انسان را به نابودی می‌کشاند.

سوری با اشاره به هیجانات موجود در مراسم‌های عروسی و استرس‌های افراد در برخی از مواقع زندگی افزود: در این گونه زمان‌ها افراد بلای اعتیاد را به جان می‌خرند.

23 درصد معتادان شاغل هستند

وی اعتیاد در زنان را کمتر از مردان عنوان کرد و گفت: 23 درصد افراد معتاد شاغل هستند و نمی‌توان علت اصلی گرایش به مصرف موادمخدر را در بیکاری تعریف کرد و ریسک‌پذیری مردان نسبت به زنان و مسئولیت‌پذیر بودن زنان علت اصلی کمتر بودن گرایش زنان به موادمخدر است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان همدان محدودیت زنان و مقید بودن آنان را از دیگر علل کمتر گرفتار شدن آنان در دام اعتیاد عنوان کرد و ادامه داد: زنان با شیوه‌های دیگری مانند فداکاری می‌توانند خود را ارضاء کنند اما امروزه می‌بینیم آتش اعتیاد به سمت زنان هم آمده است.

وی تغییراتی که در نقش‌های پایگاه‌های اجتماعی در حال وقوع است را بیان کرد و گفت: در هیچ جای دنیا به اندازه ایران با موادمخدر مبارزه نشده اما باز هم میزان دسترسی و استفاده از موادمخدر در کشور زیاد است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان همدان بیان کرد: 35 دستگاه دولتی عضو شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر هستند و بر طبق قانون پنجم توسعه 25 درصد از مردم جامعه باید در زمینه آشنایی با اعتیاد آموزش می‌دیدند که در حال حاضر از این سقف فراتر رفته‌ایم و سطح سرانه آموزشی در این زمینه در کشور بالاتر از سطح تعیین شده قرار دارد.

ظرفیت زندان‌های استان همدان 5 هزار نفر است

سوری ظرفیت زندان‌های استان را 5 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 61 درصد زندانیان را معتادین تشکیل می‌دهند و ظرفیت زندان‌های ما محدود است و نمی‌توان تمام افراد معتاد را زندانی کرد.

وی تاب‌آوری در آسیب‌های اجتماعی را به عنوان یکی از علل گرایش افراد به اعتیاد بیان کرد و گفت: کم بودن تاب‌آوری و تحمل افراد زمینه گرایش به مصرف موادمخدر را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر جامعه دغدغه مردم را داشته باشد، مبحث اعتیاد برچیده خواهد شد، اعلام کرد: همه مباحث ترک اعتیاد به اقدامات دولت معطوف شده و بخش مردمی و اجتماعی آن مغفول مانده است.

وی هدف ستاد مبارزه با موادمخدر را ریشه‌کن کردن اعتیاد در جامعه عنوان کرد و افزود: این هدف زمانی محقق می‌شود که به صورت حرکتی مردم درآید و از بستر اجتماع در راستای این هدف همکاری کنند.

وی اعتیاد را بیماری معرفی کرد و گفت: فرد معتاد بیماری است که می‌تواند جامعه را بیمار کند و هر فرد معتاد می‌تواند در طول عمر خود 5 نفر را معتاد کند.

سوری نقش جوانان امدادگر آموزش دیده را به عنوان سفیران پیشگیری از اعتیاد بیان و اظهار کرد: سفیرانی که قصد دارند رسالت خود را در پاک‌سازی و کمک به جامعه انجام دهند باید خیلی جدی اقدام کنند.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با موادمخدر استان همدان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی جامعه را از بین می‌برد و مواردی چون فقر، طلاق، حاشیه‌نشینی و اعتیاد خطرات جدی برای جامعه هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین