کد خبر: ۴۴۷۵۰۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹

اصولگرایان مجلس به روحانی قول همکاری دادند/ پیشنهاد آقای اصلاح‌طلب برای رفت‌وآمد بین نامزدها

فراکسیون مستقلین ولایی با انتشار بیانیه ای پیروزی حسن روحانی را تبریک گفت و از حضور حماسه‌آفرین ملت بزرگوار ایران اسلامی در پای صندوق‌های رای قدردانی کرد.
آفتاب‌‌نیوز : در بخشی از بیانیه این فراکسیون آمده است: 29 اردیبهشت ماه 1396، قطره‌های حضور ملت فهیم و بابصیرت ایران اسلامی بار دیگر دریایی خروشان از شور توام با شعور آفرید که حاصل و نتیجه آن استحکام، دوام و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و امید ملت به آینده خواهد بود.

به گزارش ایرنا، این بیانیه می افزاید: برگزاری انتخاباتی پرشور، باشکوه و منظم در شرایطی که منطقه و جامعه جهانی دوران حساس و پر التهابی را پشت سر می‌گذارد، دستاورد ارزشمند دیگری بود که به میمنت رهبری داهیانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی، حضور مردم،‌ تدبیر دولت،‌ درایت مجلس و تعهد قوه‌قضاییه حاصل شد.

این فراکسیون تاکید می کند: دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستا و حضور چندباره شورآفرین مردم در پای صندوق‌های رای در 29 اردیبهشت ماه 1396 که نمونه متجلی مردمسالاری دینی بود لبیک دیگری از سوی مردم به رهبر معظم انقلاب بود که یاد درخشان آن بر دیوان وزین این مرزوبوم حک شد و تا ابد در آسمان روشن این سرزمین به یادگار ماند.

در این بیانیه تصریح شده است: صفوف طولانی، پیوسته و خروشان ملت بزرگوار ایران اسلامی و ایرانیان خارج از کشور که ساعت‌ها بی‌منت و با صبوری در انتظار نگارش برگه‌های نام رییس جمهور آینده ایستادند، افتخاری دیگر بود که به انتخاب دکتر حسن روحانی و امتداد دولت تدبیر و امید انجامید. انتخابی که بیانگر اعتماد به روند و عملکرد دولت و انتظار از حرکت در مسیر اعتدال و میانه‌روی با مشی اقتصادی و نگاه ویژه به اصل ‍«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

فراکسیون مستقل ولایی با بیان اینکه در دوران پساانتخابات که فضای رقابتی به اتمام رسیده و روزهای کار و تلاش فرا رسیده است، تصریح کرده است: انتظار می‌رود تا در کنار سایر رقبای انتخاباتی، مسئولان، نهادها و دستگاه‌ها با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و شناخت دقیق مشکلات و مسائل زمینه همکاری و تعامل در جهت رفع نیازهای مردم فهیم این سرزمین را فراهم آورند و فصل مشترکی از تلاش در جهت ایرانی آبادتر رقم بخورد.

در پایان این بیانیه آمده است: فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از حضور حماسه‌آفرین ملت بزرگوار ایران اسلامی در پای صندوق‌های رای و با تجلیل از تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌دریغ تمامی دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی برگزاری انتخابات، ‌خبرنگاران و اصحاب پرتلاش رسانه و نهادهای امنیتی و انتظامی که در برگزاری موفق انتخابات نقش موثری داشتند،‌ انتخاب دکتر حسن روحانی را تبریک عرض می‌کند. امید است تا این انتخاب سرآغاز فصل همکاری مشترک دیگری بین دولت و فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در راستای بهبود شرایط به ویژه در زمینه اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم و تحقق اهداف متعالی جمهوری اسلامی ایران باشد.

رفت و آمدهای دوستانه بین تمامی نامزدها و هواداران برقرار شود/ تنش جای خود را به آرامش و امید دهد

همچنین حجت الاسلام رسول منتجب نیا در پاسخ به سوالی درباره ضرورت وحدت، همدلی و وفاق در دوران پساانتخابات افزود: در دوران تبلیغات انتخابات به طور طبیعی رقابت هایی بین نامزدها و هوادارانشان به وجود می آید و از آنجا که ما با فرهنگ و اخلاق اسلامی فاصله داریم گاهی رقابت ها به سمت ساختار شکنی، بداخلاقی و تخریب رقیب می رود.

وی ادامه داد: اما وقتی یک جناح یا نامزد در انتخابات پیروز شد اگر رقابت ها و صف بندی ها ادامه یابد، جامعه دچار چنددستگی و پراکندگی خواهد شد و نیروها به جای این که به سازندگی کشور بپردازند به حذف یکدیگر و پاسخ یکدیگر خواهند پرداخت.

وی تاکید کرد: جامعه هرگز با چنین روشی پیشرفت نخواهد کرد و سیر نزولی را در پی خواهد داشت.

قائم مقام حزب اعتماد ملی همچنین گفت: عقل سلیم اقتضا می کند بعد از اخذ رای و اعلام نتایج بحث های تبلیغات انتخابات تمام شود و بجای صحبت هایی که در دوران تبلیغات شده، جملات محبت آمیز و دوستانه در اظهارات به کار رود و در عمل نیز رفت و آمد و دوستی صمیمانه بین نامزدها و هواداران به جود بیاید تا نیروها متمرکز و صرف پیشرفت مملکت و منافع ملی شود.

منتجب نیا افزود: به اندازه کافی دستورهای شرعی برای وحدت و انسجام داریم و در فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز بر همین اساس تاکید شده است.

وی ادامه داد: به عنوان یکی از هواداران آقای روحانی از دوستان تقاضا می کنم هم طرفداران دکتر روحانی مراقب باشند و بنای آنان بر جذب و رفع کدورت ها باشد و هم جناح رقیب فرض بر این نگذارند که الان دوران تبلیغات است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: روحانی رئیس جمهوری کشور است و باید به همه مردم خدمت است، رئیس جمهوری نمی تواند خط کشی کند و تنها به هوادارانش خدمت کند؛ او موظف است رئیس جمهوری کل ملت باشد و برای همه ملت بدون تفاوت برنامه ریزی و خدمت کند.

منتجب نیا افزود: اگر بنای دو طرف بر این باشد تمام تنش ها جای خود را به آرامش و امید و نشاط خواهد داد و اختلافات جای خود را به صمیمت، وحدت و براداری خواهد داد و این همان عقل سلیم و دستورات شرع اسلام است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین