کد خبر: ۴۴۷۹۴۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰

بلاتکلیفی نرخ زولبیا و بامیه در آستانه ماه مبارک رمضان

سه روز به آغاز ماه مبارک رمضان مانده اما هنوز قیمت زولبیا و بامیه به دلیل برخی بی برنامگی ها بلاتکلیف مانده است و قنادی ها با نرخ دلخواه خود این شیرینی را عرضه می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا، زولبیا و بامیه همانند دیگر محصولات انرژی زا همچون انواع آش، حلیم، شله‌زرد، حلوا و خرما از اقلامی است که روزه داران در سفره سحری و افطار خود استفاده می کنند و یکی از اقلام پایه سفره ماه رمضان به شمار می رود. 

با این همه هنوز نرخ این ماده خوراکی روشن نشده است و بازار در حالت بلاتکلیفی و تعیین خودسرانه قیمت به سر می برد.

رئیس اتحادیه قنادان کشور امروز به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: عصر امروز (سه شنبه) قرار بود نرخ عرضه زولبیا و بامیه ماه مبارک رمضان در جلسه کمیسیون نظارت استان تهران مصوب شود اما به دلایلی این کمیسیون برگزار نشد.

«علی بهره مند» یادآوری کرد سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان قیمت توافقی زولبیا و بامیه را تعیین کرده است.
وی از اعلام نرخ پیشنهادی صنف قنادان و نرخ توافقی تعیین شده خودداری کرد و افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان به نظر می رسد نشست کمیسیون نظارت استان تهران برای تصویب نرخ زولبیا و بامیه فردا (چهارشنبه) تشکیل می شود.
به گفته وی، قیمت پیشنهادی ما بر پایه آنالیز مواد اولیه، کیفیت تولید و جعبه است بنابراین اگر قنادی‌ها، زولبیا و بامیه را با احتساب وزن جعبه ارائه می‌کنند، این موضوع در آنالیز قیمتی دیده شده است.
به گزارش ایرنا، پارسال نرخ هرکیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک، نزدیک 115هزار ریال و درجه دو 105 هزار ریال بود.
طبق آمارهای ثبت شده، هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک و دو در سال 1394 نیز تا 96 هزار ریال، در سال 1393 تا 85 هزار ریال و در سال پیش از آن تا 70 هزار ریال فروخته شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین