کد خبر: ۴۴۸۹۵۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
چگونه باغات تهران قلع و قمع شد؟

لکه ننگی بر پیشانی شورای شهر تهران

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه مصوبه برج - باغ لکه ننگی بر پیشانی شورای شهر است، گفت: به استناد این مصوبه تمامی باغات قلع و قمع شد.
آفتاب‌‌نیوز :
رحمت الله حافظی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ایرادات مصوبه برج - باغ  و ارائه پیشنهادات جایگزین این مصوبه گفت: مصوبه برج - باغ یکی از سیاه‌ترین لکه‌های ننگی است که بر پیشانی شورای شهر و به خصوص شورای سوم که در آن این مصوبه تصویب شده قرار دارد؛ چرا که به استناد این مصوبه که برخی‌ها آن را پرافتخار می‌نامند تمامی باغات شهر قلع و قمع شده است.

وی با بیان اینکه این مصوبه زمینه ساز قلع و قمع باغات توسط سوداگران بود و باعث شد که تمام باغات به برج و منازل مسکونی تبدیل شوند تصریح کرد: این مصوبه و تبعات آن برای همیشه در تاریخ شورا باقی می‌ماند و باید هر چه سریعتر نسبت به لغو آن و مصوبه جایگزین اقدام شود.

حافظی با بیان اینکه متاسفانه اختلاف نظرهایی وجود دارد که اگر مصوبه فعلی لغو شود چه اتفاقی می‌افتد، گفت: از جانب کمیسیون سلامت پیشنهاد شد که مصوبه فعلی لغو و در قالب طرح صیانت از باغات پیشنهاد دیگری مطرح شود که متاسفانه در بررسی باقی مانده است.

وی با بیان اینکه برای پیشبرد طرح صیانت از باغات و لغو مصوبه برج - باغ جلسات مشترکی با کمیسیون شهرسازی برگزار کردیم، افزود: برخی مدعی هستند که باید از باغات صیانت کرد اما طرح صیانت از باغات را راکد باقی گذاشتند و به نظر می‌رسد در عمر باقی مانده از شورا باید این موضوع حتی برای حفظ آبرو نیز که شده حل شود.

وی اظهار کرد: بر اساس پیشنهادی که در طرح صیانت از باغات عنوان شده باغات تهران بر اساس میزان وسعت به سه دسته تقسیم شده‌اند که بر اساس آن حداکثر سطح اشغال 400 متر و حداکثر طبقات مجاز نیز به چهار طبقه می‌رسد که طرح صیانت از باغات ماحصل ساعت‌ها کار و بحث کارشناسی است و متاسفانه باید اعلام کنم طی این 10 سال باغات شهر نابود شده و نباید اجازه دهیم باغات باقی مانده نیز در سایه مصوبه برج - باغ از بین بروند و طرح صیانت از باغات می‌تواند به تهران کمک کند و محیط زیست را از نابودی نجات دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
10
4
الکی شعار ندهید. حالا که تهران را به این روز انداختید تازه فکر چاره اید؟ عجب فیلمی هستید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
3
ای بابا جنگل های لویزان را خراب کردند تا برج بسازن اخه به کی بگی ؟ واقعا قالیباف به فکر شب اول قبر هم بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
2
تنها باغ مانده در محله جماران - خیابان هادی حسن پور - کوچه ششم که متعلق به بنیاد و از املاک مانده از دوره طاغوت است که بنوعی متعلق به ملت است با اطلاعیه بنیاد و فروش با شرایط (قرارداد دارسی) در حال تبدیل شدن به برج است. ناگفته نماند باغ کناری این ملک قبلا باغ میوه بود که توسط بنیاد مسکن و بانک مسکن تبدیل به برج شد و بعلت تراکم ساخت کسی تا کنون واحد های آن را خریداری ننموده است و راکد مانده است.
و ملک دیگر متعلق به بنیاد که در قسمت غربی این باغ است که قبلا متعلق به داماد شاه ملعون بوده و در واقع متعلق به مردم است را بنیاد اجاره داده به رستوران و باشگاه در صورتیکه می شد این منطقه را تبدیل کرد به یک کاخ موزه و یا منطقه گردشگری. متاسفانه کلیه قنات های این نقطه توسط این ها تخریب و تبدیل به فاضلاب شده است. از شورای جدید شهر درخواست داریم این نقطه را بازدید و از تبدیل شدن آن به برج ممانعت بعمل آورند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
2
خیابان شهید عراقی چندین باغ رداشت که دراین ده سال فقط یکی از انهااز اسیب برج شدن درامان مونده وهمه ی درختان توسط برداران از بین رفته وبرج شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
متاسفانه قالیباف و رفقاش به تهران فقط به چشم منبع درآمدی نگاه کردند و جنبه های معنوی و روانی امر براشون ذره ای مهم نبود و نتیجش شد اینکه شمرونی که یه زمانی واسه خودش شمالی بود حالا شده جزو آلوده ترین و شلوغ ترین مناطق تهران!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین