کد خبر: ۴۴۹۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
این خبر به‌روز رسانی شده است

انفجار مهیب در مرکز کابل/وزارت بهداشت افغانستان: ۸۰ کشته و ۳۵۰ زخمی تا کنون + فیلم و تصاویر

انفجار شدیدی صبح امروز(چهارشنبه) مرکز شهر کابل نزدیک محل سفارتخانه‌های خارجی را لرزاند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش منابع خبری، این انفجار در منطقه‌ای از شهر روی داده که کاخ ریاست جمهوری و شماری از سفارتخانه‌های خارجی در آن واقع است و دود غلیظی بر آسمان محل انفجار دیده شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وزارت بهداشت افغانستان از کشته شدن ۸۰ تن و زخمی شدن ۳۵۰ تن دیگر در این انفجار خبر داده‌ که ساعت ۸:۲۵ صبح به وقت محلی رخ داد.

گزارش‌های اولیه حاکی از شدت بالای انفجار، انهدام چندین دستگاه خودرو و همچنین آسیب رسیدن به ساختمان‌ها در ده‌ها متر دور تر از محل انفجار است. خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هم گفته است که شدت انفجار باعث خرد شدن شیشه‌های ساختمان دفتر نمایندگی این خبرگزاری در کابل شده است.

برخی از منابع خبری محل انفجار را نقطه‌ای در نزدیکی سفارت آلمان و علت انفجار را عملیات انتحاری گزارش کرده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، انفجار در منطقه‌ای روی داده که سفارتخانه‌های فرانسه، آلمان، ژاپن، چین، ترکیه، هند، ایران، انگلیس، کاخ ریاست جمهوری و وزارت خارجه افغانستان در آن واقع شده‌اند.

وزیر امور اروپایی فرانسه اعلام کرده در این انفجار ساختمان سفارتهای آلمان و فرانسه دچار خسارت‌هایی شده‌اند اما هنوز اطلاعاتی مبنی بر اینکه اتباع فرانسوی و آلمانی در این حمله آسیب دیده باشند، وجود ندارد.

سفارت ژاپن نیز از خسارت‌هایی در ساختمان این سفارتخانه و زخمی شدن دو کارمندش خبر داد. سفارت هند نیز گفته است که شیشه‌های ساختمان این سفارتخانه شکسته است.

به گزارش بی.بی.سی اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، در بیانیه‌ای این حمله را که در ماه رمضان روی داده به شدت محکوم کرده و به مسئولان دولتی دستور داده است به زخمی‌های حادثه رسیدگی شود.

در بیانیه دفتر رئیس جمهوری افغانستان آمده است که "دشمنان افغانستان یکبار دیگر با انجام حمله تروریستی در یکی از محلات شلوغ شهر کابل در منطقه وزیر محمد اکبرخان، آرامش مردم روزه‌دار را گرفتند و دست به جنایت بزرگ زدند." این بیانیه می‌افزاید: "گروه‌های تروریستی که با شعار اسلام، دست به کشتار بی‌رحمانه مردم و جنایت جنگی می‌زنند، هیچ آگاهی از آموزه‌های دینی ندارند."

هنوز کسی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته و مشخص نیست که هدف اصلی آن چه بوده است.

معمولا گروه طالبان مسئول اینگونه حملات در افغانستان شناخته می‌شود. با اینهمه، پس از وقوع انفجار صبح چهارشنبه، یک سخنگوی این گروه به خبرگزاری رویترز گفت که "مشغول گردآوری اطلاعات" در مورد این انفجار است اما هنوز گزارشی از واکنش طالبان مخابره نشده است.




منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین