کد خبر: ۴۴۹۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸

فعالیت 3 هزار خیریه در پایتخت/مردم تهران در سال گذشته چندمیلیارد صدقه دادند؟

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران گفت: مردم تهران در سال گذشته 400 میلیارد ریال صدقه دادند که این مبلغ ، معادل 15 درصد صدقات جمع آوری شده در کشور را شامل می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن ولیئی، روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به فعالیت 3هزار خیریه در تهران اظهار کرد: علاوه بر کمیته امداد ، 3 هزار خیریه نیز در تهران صدقات مردمی را جمع آوری می کنند که همین مسئله باعث شده تا سرانه پرداخت روزانه هر تهرانی 83 ریال باشد.

وی افزود: در کنار کمک های مردمی و طرح هایی مثل طرح اطعام محسنین و صدقه ، بخشی از منابع مالی کمیته امداد جهت فقر زدایی محرومان نیز از طریق پرداخت زکات صورت می گیرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران به اهمیت پرداخت زکات اشاره کرد و افزود: یکی از مالیات های اسلامی ، پرداخت زکات است و حتی شرط قبولی نماز نیز در آیات و روایات ، پرداخت زکات ذکرشده است.

وی با اشاره به تصویب قانون زکات در سال 90 در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ دولت گفت : براساس این مصوبه ، شورای زکات متشکل از امام جمعه به عنوان رئیس شورا ، نماینده استاندار یا فرمانداران ، نماینده جهاد کشاورزی و کمیته امداد در استان ، شهرستان ها و حتی دهیاری ها شکل گرفته و احکام آنها نیز صادر شده است.

ولیئی با تقدیر و تشکر از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: از دستگاه های موثر اجرایی در موضوع زکات استان تهران ، سازمان جهاد کشاوررزی استان است که با ارسال 40 هزار پیامک به زارعین استان با موضوع زکات و اعزام مبلغین به مراکز جمع آوری گندم و جوی استان جهت جمع آوری زکات و اقامه نمازهای شکرگزاری در این حوزه ، همکاری بسیار خوبی در این بخش داشته است.

وی یادآور شد: 25هزار واحد کشاورزی ، صنعتی ، دامداری و خدماتی در سطح استان تهران توسط کمیته امداد ایجاد شده است و با تامین مالی انجام شده بالغ بر 130 میلیارد تومان درسال جاری نیز امکان پرداخت وام اشتغال در کمیته امداد وجود دارد .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران تصریح کرد: باتوجه به اینکه سال گذشته 10 درصد زکات پرداختی مردم تهران توسط دستگاه های کارتخوان (poss) جمع آوری شد، امسال شماره تلفن 7355 برای پرداخت زکات مردمی تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، در این جلسه و بر اساس تفاهم نامه منعقده بین سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و کمیته امداد، ارائه بانک اطلاعات بهره برداران به منظور پرداخت زکات ، اعزام کارشناسان جهاد کشاورزی به واحدهای کشاورزی و دامی ایجاد شده توسط کمیته امداد و آموزش ، تجلیل از زکات دهندگان درحوزه کشاورزی در سطح 16 شهرستان استان تهران و بهره گیری از مروجین کمیته امداد در همایش های تقدیر از کشاورزان نمونه و سایر همایش های جهاد کشاورزی استان تهران را اجرا خواهد کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین