کد خبر: ۴۴۹۹۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

چرا زنان به هیات رئیسه مجلس راه نیافتند؟

سخنگوی فراکسیون امید معتقد است که انتخابات هئیت رئیسه نشان داد که برخی از گروه‌ها حتی به تعهداتی که خودشان توافق کرده اند هم پایبند نیستند و متاسفانه به بلوغ تشکیلاتی و سیاسی نرسیده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید در گفت و گو با نامه نیوز و با اشاره به نتیجه حاصل شده در انتخابات هئیت‌رئیسه مجلس دهم، گفت: فراکسیون امید از همان ابتدا به توافقاتی که با دیگر فراکسیون‌ها انجام داده بود پایبند و متعهد بود؛  اما متاسفانه در صحن علنی از سمت گروه‌های دیگر بدعهدی و عدم پایبندی به تفاهم و توافق را شاهد بودیم. حتی در صبح روز رای‌گیری از ما خواستند که از جریان 3-3 بگذریم اما ما به دلیل توافقاتی که از پیش صورت گرفته بود و به حرمت مصوبه مجمع‌عمومی بر عهد خود پایبند بودیم و به همان استراتژی 3-3 برای کرسی‌های هئیت‌رئیسه عمل کردیم.

وی ادامه داد: پس از اینکه چند نفر خارج از اعضای لیست مورد توافق، برای کاندیداتوری نام‌نویسی کردند برخی از اعضای امید هم برای انتخابات هئیت‌رئیسه ثبت‌نام کردند. این اتفاقات نشان داد که برخی از گروه‌ها به کار تشکیلاتی و توافقات خودشان هم پایبند نیستند.

پارسایی با بیان اینکه عهدشکنی از سوی هیچ‌کدام از اعضای فراکسیون امید صورت نگرفت، خاطرنشان کرد: ما از همان ابتدا برای کرسی‌ها توافق کرده بودیم، اما دیدیم که خلف وعده انجام شد و پیش از رای‌گیری گزینه خارج از تعهد را در صحن تبلیغ کردند.

سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به حواشی ایجاد شده بر سر نام‌نویسی یوسف‌نژاد برای کرسی ناظر، گفت: از ابتدا اصلا تصمیمی برای نام‌نویسی و کاندیداتوری وی نبود و خود او نیز اعلام کرد که برای هئیت رئیسه کاندیدا نمی‌‌شود، اما پس از اینکه برخی از نمایندگان خارج از لیست تعهد نام‌نویسی کردند، آقای یوسف‌نژاد هم برای مشورت نزد دکتر عارف آمد؛ آقای عارف هم اعلام کردند اکنون که دیگران عهد شکنی کرده‌اند شما نیز مجاز به نام‌نویسی هستید.

وی ادامه داد: کار دیروز نشان داد که مجلس هنوز از لحاظ تشکیلاتی و سیاسی به بلوغ کامل نرسیده‌ است.

نماینده مردم شیراز  در توضیح عکسی که در فضای مجازی منتشر شده و در آن اعتراض یوسف‌نژاد به دکتر عارف را نشان می‌دهد، گفت: نحوه منتشر کردن این عکس دارای شیطنت خاصی است. آقای یوسف‌نژاد فردی کاملا اخلاق‌مدار است و اینگونه نیست که بخواهد صدایش را بالا ببرد؛ همه نمایندگان آقایان عارف و یوسف نژاد را به خوبی می‌شناسند.آن زمان آقای یوسف‌نژاد استرس داشت و سردرگم بود که چه کاری باید انجام دهد! آیا وارد انتخابات بشود یا نه؟ به دلیل عهدشکنی سایر گروه‌ها وی استرس و اضطراب زیادی داشت و فریاد می‌زد که آقای دکتر عارف من چه کاری انجام دهم؟نام نویسی انجام بدهم یا نه؟ اصلا بحث اعتراض و انتقاد در میان نبود.

پارسایی با بیان اینکه فراکسیون امید نشان داد که برای حقوق همه افراد احترام خاصی قائل است، خاطرنشان کرد: برای این انتخابات یک نماینده خانوم و یک نماینده از اهل سنت را به صحن معرفی کردیم. ما به تعهدات و وعده‌هایمان پایبند بودیم اما سایر نمایندگان برخلاف شعارهای انتخاباتی‌شان که برای زنان و غیره ارزش و احترام قائلند به تعهدات خود پایبند نبودند؛ به همین دلیل نه خانم اولاد قباد توانست رای لازم را کسب کند و نه نماینده اهل سنت. بسیاری از گروه‌ها در رای‌گیری دیروز نشان دادند که صحبت‌هایشان فقط در حد شعار انتخاباتی است!.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سیدمحمد حاتمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
0
0
اصولگرایان و پایداری که موضعشون مشخصه اما مستقلین و ناامیدهای بظاهر امید شده عامل اصلی نبودند؟؟!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین