کد خبر: ۴۵۰۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

تجدید لغو ویزای شهروندان ایران و پنج کشور دیگر!

دولت ‎دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از دیوان عالی کشور خواسته است با لغو رای قضات دادگاه های فدرال، موجب شود فرمان اجرایی رئیس جمهوری برای تعلیق موقت ویزای شهروندان شش کشور عمدتا مسلمان اجرا شود. اگر دیوان عالی رای محاکم فدرال را لغو کند، لغو موقت صدور ویزا برای شهروندان ایران و پنج کشور دیگر، دست‌کم به مدت سه ماه اجرا می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت دادگستری آمریکا با ارائه شکایتی، از دیوان عالی خواسته است به صورت اضطراری و خارج از نوبت به این موضوع بپردازد.

تاکنون ترامپ دو فرمان اجرایی صادر کرده که براساس آنها خواستار لغو صدور ویزا برای شهروندان شش کشور ایران، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی شده است. هر دو فرمان اجرایی آقای ترامپ با واکنش های زیادی از سوی فعالان حقوق مهاجران و مدنی روبرو شد و در نهایت قضات دادگاه های فدرال آنها را به این دلیل که خلاف قانون اساسی است، تعلیق کردند.

دولت ترامپ شکایت به دادگاه تجدید نظر کرد اما این محاکم هم حکم دادگاههای اول را تایید کردند.دولت ترامپ خوشبین است با ارجاع پرونده به دیوان عالی، رای قضات فدرال را لغو کند بخصوص که بتازگی گزینه پیشنهادی پرزیدنت ترامپ وارد این دیوان شده است.

دولت آمریکا مدعی است دلیل این دو فرمان اجرایی بالا بردن سطح امنیت شهروندان در آمریکاست.

وزارت دادگستری آمریکا، که نماینده دولت ترامپ، در اقامه این دعوی در دیوان عالیست، می گوید که در حکم دادگاه استیناف ایالت ویرجینا که فرمان ریاست جمهوری را معلق کرده، چندین اشتباه دیده می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین