کد خبر: ۴۵۱۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶

واکنش به حذف برخی سخنرانان مراسم دیدار دانشجویان با رهبری

"برخی می‌گویند در این مراسم فقط اتحادیه‌ها اجازه سخنرانی داشتند که این حرف با واقعیت همخوانی ندارد زیرا علاوه بر نمایندگان 5 اتحادیه دانشجویی، 3 نفر دیگر که عضو هیچ اتحادیه دانشجویی نیستند نیز در آنجا به سخنرانی پرداختند."
آفتاب‌‌نیوز :
محمد رهبری، سخنران انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب با بیان این که یک‌طرفه‌بودن تریبون‌های دانشجویی در دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری، ظلم به نظام و رهبری و دانشجویان است، نسبت به حذف فرصت سخنرانی واکنش نشان داد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این دانشجو ضمن اعتراض نسبت به روند حذف نامش در ساعات پایانی از لیست سخنرانان این مراسم گفت: حذف سخنرانی دو دانشجوی منتقد از میان سخنرانان حاضر، در شرایطی که 5 اتحادیه همسو و نزدیک به یک جریان سیاسی خاص، به بیان نظرات خود پرداخته‌اند، شائبه مهندسی‌شدن لیست سخنرانان را در اذهان ایجاد کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که حذف نام شما به‌خاطر محدودیت زمانی بوده است، گفت: قرار بود هر نفر 7 دقیقه صحبت کند اما تقریبا تمامی سخنرانان بدون هیچ تذکری، بیش از 10 دقیقه به ایراد سخنرانی پرداختند. اما علت عدم سخنرانی ما به مساله کمبود وقت در طول مراسم برنمی‌گشت زیرا پیش از آغاز مراسم و قبل از آنکه سخنرانی دانشجویان آغاز شود به بنده خبر منتفی‌شدن فرصت سخنرانی اعلام شده بود و به نظر می‌رسد محدودیت زمانی بهانه‌ای برای حذف تعدادی از سخنرانان بوده باشد.

رهبری افزود: برخی می‌گویند در این مراسم فقط اتحادیه‌ها اجازه سخنرانی داشتند که این حرف با واقعیت همخوانی ندارد زیرا علاوه بر نمایندگان 5 اتحادیه دانشجویی، 3 نفر دیگر که عضو هیچ اتحادیه دانشجویی نیستند نیز در آنجا به سخنرانی پرداختند. البته این‌که چگونه است 5 اتحادیه نزدیک به یک جریان سیاسی خاص اجازه تشکل‌یابی دارند و تشکلهایی که به آن جریان سیاسی نزدیک نیستند تاکنون حق داشتن اتحادیه را نداشته‌اند نیز ابهامی است که در ذهن بسیاری از دانشجویان وجود دارد که لازم است وزارت علوم و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نسبت به این ابهام پاسخگو باشند.

دبیر اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران افزود: چینش سخنرانان مراسم روز چهارشنبه ناعادلانه بود و این این قبیل مسائل در فضای دانشجویی بدبینی ایجاد می‌کند. البته این اتفاق، تنها نمونه‌ای از تبعیضاتی است که میان تشکل‌های دانشجویی اعمال می‌شود و لازم است مسئولان علی‌الخصوص نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها میان تشکل‌های معتقد به نظام و انقلاب، به صرف ِ منتقد بودنشان تفاوت قائل نشوند و به یک چشم به آن‌ها نگاه کنند.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به اصلاح رویه‌های موجود در روند انتخاب سخنرانان در سال‌های آتی گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این مساله تصمیم‌گیر است و ما انتظار برخورد پدرانه از نهاد نمایندگی داریم. معتقدیم باید شرایطی فراهم باشد تا تمام افرادی که به نظام و قانون اساسی پایبندند امکان گفتگو با رهبر انقلاب را داشته باشند و نباید شائبه سیاسی‌کاری در انتخاب سخنرانان چنین مراسمی که نه جناحی و سیاسی بلکه ملی است، ایجاد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین