کد خبر: ۴۵۲۱۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
با اشاره به جلسه غیرعلنی درباره حادثه تروریستی

تمهیدات نیروهای مسلح برای جلوگیری از حوادث تروریستی/لاریجانی: وحدت ایجادشده بعد از حادثه تروریستی مخدوش نشود/ مجلس به تحرکات سنای آمریکا پاسخ می‌دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس درباره حادثه تروریستی ارائه و بیان کرد: حساسیت این موضوع در مجلس و دولت و نیروهای مسلح جدی است.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس مجلس شورای اسلامی، وحدت و همگرایی ایجاد شده بین مسئولان و ملت بعد از حادثه تروریستی را گوهری دانست که نباید تحت هیچ اقدامی مخدوش شود و در عین حال به مصوبه سنا در راستای اعمال تحریم های جدید علیه ایران اشاره و اظهار کرد: مجلس پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهد داد.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از ایسنا، علی لاریجانی بعد از جلسه غیر علنی و در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در نطق خود گفت: با مشاهده مصوبه اخیر سنا تمامی هدفگذاری آنان روشن می‌شود. استراتژی دشمن کند کردن ابزارهای عزتمندی ایران و سر گرم کردن مسئولان به مسائل فرعی است، بر این اساس اقدام متقابل ما باید استقامت در راه درست انقلاب و همگرایی هر چه بیشتر باشد.مجلس پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهد داد و مجلس شورای اسلامی واکنش جدی به تحرکات آنها می‌دهد، لذا از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می خواهم که در اسرع وقت طرح مقابله را تهیه و ارائه کند.

وی تاکید کرد: آمریکا باید متوجه شود مجلس شورای اسلامی در راه مبارزه با تروریست ها اراده قوی دارد و سپاه پاسداران و نیروی قدس و بنیه دفاعی را با همه توان حمایت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که نیروهای مسلح پاسخ تروریست‌ها را با قاطعیت خواهند داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به حادثه تروریستی چهارشنبه هفته گذشته در مجلس و حرم مطهر امام (ره) گفت: چهارشنبه گذشته تروریست های جنایتکار عملیاتی در مرقد مطهر حضرت امام (ره) و مجلس شورای اسلامی داشتند که در زمان وقوع این عملیات ما نمایندگان شاهد دو صحنه مقاومت متفاوت بودیم. از یک سو جنایتکاران تروریست وارد ساختمان ارتباطات مردمی نمایندگان شدند و مراجعان و کارکنان محترم مجلس را مورد هدف قرار دادند.

وی افزود: تروریست ها ناجوانمردانه 18 نفر از مردم و کارکنان مجلس را به شهادت رساندند و بیش از 30 نفر را مجروح کردند. در بین این ها افرادی بودند که تنها برای رفع نیازهای اولیه خودشان به مجلس آمده بودند. همچون خانمی که در امور نهضت سوادآموزی کار می‌کرد یا کارگر فضای سبز را به شهادت رساندند. این صحنه بسیار غم انگیز و دردآور بود.

رئیس  قوه مقننه با تاکید بر اینکه تروریست ها نتوانستند به هدف خود یعنی دسترسی به پارلمان برسند گفت: علی رغم این اتفاق، شهادت عزیزان همه ما را داغدار کرد که به ارواح مطهر شهدای چهارشنبه درود می‌فرستیم.

لاریجانی روی دیگر این حادثه را روحیه بالای نمایندگان و آمادگی آنان جهت مجاهدت در مبارزه با تروریست ها دانست و افزود: این صحنه‌ی بسیار غرور آفرین را در تاریخ پارلمان ایران به نمایش گذاشت. در آن روز نمایندگان مکررا به من برای برداشتن سلاح و مبارزه با تروریست‌های جانی مراجعه می‌کردند. همچنین اصرار داشتند که پارلمان حتی یک لحظه تعطیل نشود. این صحنه شورانگیزی از مجاهدت را ترسیم کرد که از همه همکاران تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تروریست‌های بد صفت باید می‌فهمیدند که با ملتی مقاوم و مجاهد طرف هستند و نمایندگان ملت که عصاره فضائل همین ملت سلحشورند، غیرت انقلابی را به خوبی نشان دادند.

لاریجانی با اشاره به مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی تهران گفت: حضور همه مسئولان نظام در تشییع پیکر پاک شهدا در روز جمعه هم صدایی و اراده مشترک همه بخش های نظام در راه مبارزه با جلادان تروریست نشان داد. همچنین تشییع باشکوه ملت در تهران و شهرستان ها وجه دیگر اراده ملی را به ظهور رساند.

وی افزود: ملت روزه دار بار دیگر روحیه شهادت طلبی و عزت خواهی خود را به رخ جهانیان نشان داد و این پیام را به دنیا منعکس کرد که همه ملت در راه آرمان‌های انقلاب و سرکوب تروریست ها هم صدا هستند. باید در برابر عظمت فکری و غیرت انقلابی این ملت سر تعظیم فرود آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با قدردانی از پیام ارزشمند مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت عزیزان در مجلس و مرقد مطهر امام (ره) گفت که از نیروی انتظامی و سپاه پاسداران که در سرکوب تروریست‌ها مجدانه و با صلابت اقدام کردند،‌ تشکر می کنم.

لاریجانی در ادامه اظهار کرد: وحدت و همگرایی که در بین مسئولان و ملت در پس این حادثه به وجود آمد، گوهر ذی قیمتی است که نباید تحت هیچ اقدامی مخدوش شود. بپذیریم در مقابل ملت صفی از تروریست‌ها و کشورهای حامی آنها به سرکردگی آمریکا و سعودی ایجاد شده است، لذا هوشیاری انقلابی اقتضا می کند نگذاریم حواشی سیاسی ما را از هدف خدمتگزاری به ملت باز دارد. امروز روز ایستادگی و مقاومت و کار و تلاش برای حل مشکلات ملت است. صف واحدی که منبعث از غیرت دینی و انقلابی است می‌تواند به اقدامات دشمن پاسخ دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت که  از مسئولان کشورهای مختلف و پارلمان های آنها که در این حادثه با فوریت و جدیت اعلام موضع کرده و با پیام‌ها و تماس‌های تلفنی اظهار همدردی کرده و در کنار ملت ایران قرار گرفتند، تشکر می‌کنم.

وی در پایان گفت: البته در این خلال سعودی‌ها با بذل و بخشش زیاد کنفرانس ریاض را به پا کرده تا به تعبیر خود ایران را منزوی کنند، از همنوایی کشورها با ایران شرمنده شده و درس بگیرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
0
1
خداراشکر که این کاربه وحدت انجامید
وطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
0
0
به حد کافی دلواپسان پیش از وحدت لبخندهایشان را زدند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین