کد خبر: ۴۵۲۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

بخشی از حقوق معوق کارگران آذراب پرداخت شد/ ریالی از سپرده‌های مردم در "آرمان" از بین نمی‌رود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: بخشی از حقوق معوق کارگران شرکت آذراب پرداخت شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ظفر افشون در جمع خبرنگاران درخصوص موسسه آرمان و مشکلاتی که در خصوص این موسسه برای مردم ایجاد شده اظهار کرد: خوشبختانه در استان ما در خصوص موسسه آرمان عدد سپرده مردم نسبت به سایر استان‌ها بسیار اندک و بسیار پایین‌تر از استانهای دیگر است ولی در عین حال استانداری و نمایندگان مجلس در راستای پیگیری مشکلات مردم با این موسسه مکاتباتی با برخی دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، دستگاه قضایی و مجلس داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مسئولان کشور نسبت به بحث موسسه آرمان حساس شده اند، افزود: مردم باید خویشتنداری پیشه کنند و بدانند که به طور قطع یک ریال از سپردههای آنان از بین نمی رود. تلاش بر این است که در آینده نزدیک بتوانیم سپردهها را به روال معمول پرداخت کنیم.

افشون خاطرنشان کرد: امید است در آینده نه چندان دور نسبت به بازپرداخت سپردههای مردم اقدام شود.

وی در خصوص شرکت آذراب نیر گفت: مدیران این شرکت یکسری ضمانتنامه از بانک‌ها خواسته بودند که صادر شده و در اختیار آنها قرار گرفته است. این شرکت پیش پرداختهایی از محل قراردادهایی که با برخی پالایشگاه ها در عسلویه و اصفهان منعقد کرده دریافت کرده و توانسته است از این محل بخشی از حقوق معوق را پرداخت کند. مسئولان این شرکت وعده داده اند که پرداخت جدید هم داشته باشند. 

وی اظهار کرد: مدیران آذراب معتقدند این روش پرداخت حقوق کارگر، جدید نبوده و قبلا هم همینگونه حقوق پرداخت می کرده اند و اینکه حقوق با تاخیر پرداخت شود در اینگونه شرکت ها امری معمول بوده که البته ما این شیوه را نمی پذیریم. توصیه ما این است که حقوق کارگر بدون تاخیر پرداخت شود. از سویی تسهیلات مورد نیاز آذراب در دست پیگیری است، اما مدیران این شرکت نباید پرداخت حقوق را منوط به دریافت این تسهیلات کنند بلکه باید در این خصوص چاره اندیشی کنند و ما نیز آماده همکاری برای رفع مشکلات هستیم.

وی در خصوص شرکت هپکو نیز گفت: با پیگیریهای مستمر استاندری و برخی نمایندگان، کار تبدیل مالک این شرکت از قبلی به فعلی انجام شده و قرار بوده مالک در محل کارخانه حاضر شود و با کارگران نشست داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مشکل این شرکت در گذشته این بود که مالک قبلی قرابتی با صنعت نداشت ولی در این مورد با توجه به اهلیتی که مالک نسبت به صنعت دارد، امید است که این مشکلات تکرار نشود. خوشبختانه توانستیم به وعدهای که در خصوص تغییر مالک و اهلیت مالک جدید به کارگران داده شده بود عمل کنیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین