کد خبر: ۴۵۳۲۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵

رعایت‌نکردن زمان سخنرانی برخی اصحاب رسانه در ضیافت افطاری رئیس‌جمهور

در ضیافت افطاری رئیس‌جمهور با اهالی رسانه، برخی از اصحاب رسانه با رعایت نکردن زمان سخنرانی خود مانع از آن شدند که فرصت به سایر سخنرانان از جمله مدیرعامل ایسنا برسد.
آفتاب‌‌نیوز :
متن سخنرانی علی متقیان، مدیرعامل ایسنا که برای مراسم امروز (در وقت تعیین شده) آماده شده بود، به شرح زیر است:

«باسمه تعالی
با سلام و صلوات بر خاتم انبیا و تسلیت شهادت مولای متقیان امیر المومنین علی (ع) و آرزوی قبولی طاعات برای یکایک عزیزان حاضر در محضر.

عرض تبریک و آرزوی توفیق روز افزون دارم برای ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر حسن روحانی و از این که امت اسلامی ما با حضور معنادار و حداکثری خود، یک بار دیگر به حضرتعالی اعتماد مجدد کرد، خوشحالیم و امیدوار به دستبابی اهداف عالیه نظام در چهار سال آینده.

جناب رییس جمهور محترم، وزرا و اعضای محترم دولت، مردم ما بار دیگر با اعتماد به نظام اسلامی، امانت سنگینی را به دوش شما گذاشتند و امید دارند همانطور که در این چهار سال از خرابی‌ها آواربرداری شد و ستونها بالا آمد در چهار سال دوم برنامه‌ها بارور شود،  به صورتی که وقتی قدم به ۱۴۰۰ می‌گذاریم، قرن جدید را به صورتی آغاز کنیم که دیگر نشانی از مشکلاتی که امروز با آن مواجهیم،  نباشد.

امروز در جمع همکاران عزیزم و با حضور رئیس جمهور محترم، فرصت را مغتنم شمرده بعنوان مدیر مسئول ایسنا، رسانه‌ای دانشجویی و جوان که از رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز کار، ماموریت گرفته است "اخبار خوب، مفید و امیدبخش مخابره کند". و بحمدالله در این سال‌ها خوش درخشیده و در مرتبه‌های اول اطلاع رسانی قرار گرفته، از ریاست محترم جمهوری اسلامی چند تقاضا داشته باشد:

۱ـ در برگزاری انتخابات اخیر، نواقص قانون انتخابات بیشتر دیده شد. جدای از کلیات، مقررات بخش رسانه‌ای این قانون بسیار ناقص بود و منجر به تفسیرهای متعدد و بعضا متناقضی شد که از سوی مسولان دولتی و قضایی شاهد بودیم. جا دارد در تهیه پیشنهاد اصلاح این قانون، از دست‌اندرکاران رسانه‌ها دعوت و مقرراتی قابل اجرا و هدفمند برای ورود رسانه‌ها به انتخابات تدوین شود.

۲ـ رسانه‌ها همچنان در انتظار تحقق دستور حضرتعالی در تحویل لایحه نظام رسانه‌ای هستند. تا بوسیله آن رسانه‌ها هم مانند دیگران، با انتخاب خود و از میان خودشان افرادی را انتخاب کنند که اولا با رسانه و کار در رسانه و مشکلات آن آشنا باشند و در ثانی تخلف رسانه‌ها توسط متخصصان رسانه که از دل رسانه انتخاب شده‌اند، بررسی شود.

۳ـ اجرای قانون هر چه بد یا ناقص باشد، وقتی برای همه یکسان باشد، قابل دفاع و ارزشمند است. متاسفانه در این سال‌ها ما رسانه‌ای‌ها، اجرای قانون را برای همه رسانه‌ها یکسان نمی‌بینیم! برای رسانه‌ای، اشاره به مساله‌ای که شاید برداشت مغایر با سیاست‌های نظام داشته باشد، جرم نابخشودنی و ذنب لا یغفر است و بایستی در مراجع مختلف پاسخگو باشد. اما همزمان تحت لوای یک قانون، رسانه دیگری ، نه با اشاره، بل تمام قد،  شخصیت ها و مسایل مهم نظام را زیر سوال می‌برد! به مسایل امنیتی توجه نمی‌کند! و هر چه تشخیص می‌دهد، می‌نویسد! وهیچ تعرضی بر او نمی‌شود. این یک بام و دو هوا زیبنده نظام عدالت‌طلب اسلامی نیست. مگر نباید همه در برابر قانون مطیع و فرمانبردار باشند.

۴ـ دیگر این که همچنان در انتظار عدالت دسترسی به اطلاعات هستیم. برای رسانه‌ای خاص رانت اطلاعاتی در نظر گرفتن هم زیبنده نظام اسلامی نیست.

و آخر اینکه به خود یادآوری کنیم، انتخابات گذشت و مردم ایران اسلامی وظیفه خود را به نحو احسن انجام داد و افتخاری دیگر برافتخارات نظام اسلامی افزوده شد. حال وظیفه ما رسانه‌هاست که حضور مردم را قدر دانسته و به شکرانه این نعمت، خدماتی که توسط خدمت‌گذاران برای مردم انجام شده، موفقیت‌هایی که نظام داشته، افتخاراتی که آفریده شده، تحولاتی که ایجاد شده، خرابه‌هایی که آباد شده را برای این مردم حق‌شناس بازگو کنیم. و خدای ناکرده حلاوت و شیرینی این خدمات را با سیاه‌نمایی و بزرگ جلوه دادن نقل قول‌های دشمنان نظام، به کام آنان تلخ نکنیم، با دشمن هم نوا نشده و با زبان دلسوزی، مردم را از نظام اسلامی رنجیده خاطر نسازیم. چرا که در این صورت نمی‌توانیم پاسخگوی خون‌های پاک و مطهری باشیم که در راه اعتلای کلمه الله و اهتزار پرچم این نظام اسلامی ریخته شده.

خداوند را به همه نعمت‌هایی که به نظام اسلامی عطا فرموده، از رهبری حکیم و فرزانه، رئیس جمهوری دلسوز و توانمند و قوای سه گانه خدوم و قدرتمند و مردمی فهیم و حاضر درصحنه، سپاسگزاریم و از خدای بزرگ در این شب‌های سرنوشت‌ساز می‌خواهیم ما را مدیون شهدا قرار ندهد.»
به گزارش ایسنا، مراسم افطاری رئیس‌جمهور امروز (پنج‌شنبه) حدود ساعت ۲۰ با حضور اهالی رسانه در سالن اجلاس سران آغاز شد. قرار بود پیش از سخنان رئیس‌جمهور تعدادی از مدیران رسانه‌ها به بیان نکات مورد نظر خود بپردازند.

مجری مراسم گفت که برای هر سخنران چهار دقیقه در نظر گرفته شده اما دو سخنران اول بیش از زمان مقرر صحبت کردند. بعد از این که سخنران دوم وقت مقرر شده را رعایت نکرد و با تذکر چندباره مجری برنامه مواجه شد، خطاب به مجری گفت: شما اینجا خسته می‌شوید، من خودم نفر بعدی را صدا می‌زنم!

این سخنران آن‌قدر صحبت خود را ادامه داد که با اعتراض حاضرین در سالن مواجه شد و وقتی هم که از روی سن پایین رفت، مجری برنامه اعلام کرد که دیگر برای سخنرانی سایر افرادی که از قبل برای سخنرانی دعوت شده بودند، وقتی نمانده و از رئیس‌جمهور خواست برای سخنرانی به روی سن برود.

نکته جالب توجه این که همکار رسانه‌ای، با رعایت نکردن زمان سخنرانی خود، مانع از آن شد که سایر سخنرانان از جمله مدیرعامل ایسنا از فرصت ارائه پیشنهاد به رئیس‌جمهور استفاده کنند و در واقع با اقدام ، حق سایر سخنرانان تضییع شد. البته مدیرعامل ایسنا اعتراض خود را به دست‌اندرکاران این برنامه اعلام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین