کد خبر: ۴۵۳۵۳۸
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

نگرانی‌های رهبر انقلاب از چیست؟

یک فعال اصولگرا گفت: معتقدم نباید فرمایشات مقام معظم رهبری را با نگاه جناحی تفسیر کرداز این رو با برخی که باسوءبرداشت دست به اقدامات تخریبی زده وخدمات نظام و مسولان را زیر سؤال می برند باید برخورد شود.
آفتاب‌‌نیوز :
ابولقاسم رئوفیان درباره برداشت نادرست و سوءاستفاده عده‌ای از کلمه آتش ‌به اختیار که رهبری در دیدار خود با دانشجویان و جوانان فرمودند گفت: رهبری در اظهاراتشان در دیدار با اقشار مختلف که توفیق دیدار با ایشان را پیدا می‌کنند مطالبی را مطرح می کنند که ممکن است برخی از فعالان وجریان‌های سیاسی، رسانه‌ها و اربابان جراید در راستای توجیه نظرات،دیدگا‌ه‌ها و برنامه‌های خودشان بهره‌ برداری کنند که قطعا این کارناپسندی است.

عضوارشدجبهه اعتلای نوین ایران گفت: نباید فرمایشات رهبری را با نگاه جناحی تفسیر کرد. آتش به اختیار ناظر بر حوزه فعالیت دانشجویی است که همواره استقلال داشته و بدون هیچ وابستگی به دولتها با روحیه‌ای به شدت عدالتخواه، ضد سلطه و استبداد، ضداختناق و اشرافی‌گری و ضد حاکمیت تجمل گرایانه و زورگویانه مدعی جنبش دانشجویی است که بارها و بارها رهبر فرزانه انقلاب بر حفظ چنین روحیاتی که از ممیزات جنبش دانشجویی است تاکید داشته و اینبار هم با تعبیر آتش به اختیار بر حفظ آن تاکید فرمودند.

او باذکراین مطلب که دستگاها باید مسائل اصلی کشور را مد نظر داشته و وحدت کلمه داشته باشندگفت: برخی از نهادها به‌جای همگرایی اصطکاک دارند.

او خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد رهبری احساس کرده‌اند بعضی از دستگاه‌ها که رسالت فکری و فرهنگی را در جامعه به عهده دارند نمی‌توانند تأمین کننده نیازهای اصلی کشور باشند و در واقع مسائلی را که به نظر می‌رسد باید اصل قرارگیرد به حاشیه رانده ومسائل فرعی را پیش می‌کشند.

رئوفیان تاکیدکرد: فرقی هم نمی‌کند کدام دستگاها باشد؛ صدا وسیما می خواهد باشد و یا وزرات ارشاد و آموزش و پروش و یا... باید دغدغه مسائل مهم کشور را داشته باشند.

او گفت: کلمه آتش به اختیار یک واژه نظامی است که رهبری از آن استفاده کرده‌اند آن هم در جمع دانشجویان که می‌توانند هر زمان احساس کردند از ناحیه‌ای گرایشات انحرافی و مسائلی که نظام اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را تهدید می‌کند، سرباز کرده که با آرمان‌ها و ارزش هاتعارض دارد، می‌توانند "آتش به اختیار" بر روی آن آتش اعتراض خود را بگشایند.

او ادامه داد: بحث جدید نشان می دهد که رهبری نگرانی‌هایی دارند و بعضا نام هم برده‌اند و به این مسئله هم اشاره کردند. به طور نمونه در وضعیتی که کشور درگیر مسائل مهمی است مخصوصا در حوزه فرهنگ، بارها از شورای عالی انقلاب فرهنگی گله کردند. لذا هنگامی که متولیان از سیاست‌های مهم غافل شده و به موضوعات فرعی می‌پردازند، ایشان این هشدارها را می‌دهند.
ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین