کد خبر: ۴۵۳۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶

"آرتروز" در کمین دانش آموزانی با والدین "سیگاری"

تحقیقات نشان داده کودکانی که والدین آنها سیگار می‌کشند در در دوران بزرگسالی به خطرات جدی از جمله آرتروز مبتلا می‌شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط پژوهشگران، کودکانی که روزانه در معرض دود سیگار هستند شانس ابتلا به آرتریت روماتوئید در دوران بزرگسالی این کودکان ۷۹ درصد افزایش پیدا می‌کند.

نتایج این تحقیقات صورت گرفته در کنگره سالانه اروپایی روماتولوژی در کشور اسپانیا ارائه شد همچنین طبق تحقیقات حدود ۱.۵ میلیون آمریکایی بر اثر دود سیگار به آرتریت روماتوئید مبتلا می‌شوند و شیوع ابتلا به این بیماری در زنان نیز بیش از مردان است.

از اثرات شایعی که دود سیگار بر اعضای بدن دارد می‌توان به التهاب مفاصل، تخریب تدریجی غضروف و استخوان اشاره کرد، به همین خاطر توصیه می‌شود حتی المقدور کودکانی که سابقه خانوادگی ابتلا به آرتریت دارند از محیط هایی که آلوده به دود سیگار هستند، اجتناب کنند. 

مصرف سیگار مادر باردار، باعث قرار گرفتن جنین وی در معرض دود سیگار می‌شود و سموم دود سیگار و قلیان از راه جفت به جنین منتقل و باعث کاهش وزن جنین در هنگام تولد می‌شود.
 
همچنین اگر مادر سیگاری غیرفعال باشد، باز در جنین وی عوارضی مانند کاهش رشد و کاهش وزن هنگام تولد مشاهده می‌شود، اگرچه شدت کمبود وزن کمتر از جنین مادر سیگاری فعال است. 

تحقیقات نشان داده است که اثر دود سیگار و قلیان بر روی جنین می‌تواند علاوه بر تأخیر رشد داخل رحمی، بر روی نمو عصبی-روانی جنین هم تأثیر منفی بگذارد و اجزائی از دود سیگار و قلیان که این عوارض را ایجاد می‌کنند، احتمالاً مونوکسیدکربن و نیکوتین هستند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین