کد خبر: ۴۵۴۷۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۲۰:۵۵
احمدي نژاد:

نگفتم پول نفت را بر سر سفره ها مي آورم

آفتاب‌‌نیوز :  "من چنين شعاري نداده بودم ، روزنامه شرق از قول من نوشت و من نيز در آن زمان تكذيب نكردم. "
وي گفت: تمام تلاش و جهت‌گيري دولت اين است كه منابع نفتي در بدنه مردم توزيع شود. اينكه از صندوق ذخيره ارزي به استانها براي سرمايه- گذاري، توليد و خدمات اختصاص مي‌دهيم و توزيع سهام عدالت درواقع معناي آن توزيع عادلانه منابع در كل كشور است.
احمدي نژاد ، با تاكيد بر لزوم جلوگيري از " ريخت و پاش‌ها " گفت :
جلوگيري از " امتيازهاي ويژه" و " رانت ها" از ديگر اقدامات اين دولت بوده است . امروز در مجموعه دولت كمتر راهي پيدا مي‌شود كه افرادي بخواهند از امتياز ويژه استفاده كنند . اين دست‌ها قطع شده است و اگر كسي بخواهد كاري انجام دهد ( از امتيازهاي ويژه و رانت برخوردار شود ) بايد با پيچيدگي‌ها و سختي‌هاي بسياري اين كار را انجام دهد.
رييس جمهوري روز دوشنبه در مصاحبه خبري خود با خبرنگاران داخلي و خارجي باتاكيد بر اينكه دولت و ملت ايران بسيار صلح طلب هستند ، خطاب به دولتمردان آمريكا و انگليس گفت:"ما طرفدار صلح هستيم اما صلح پايدار و ريشه‌اي و نه تحميلي."
وي با طرح اين پرسش كه"چرا شما ( مقامات آمريكا و انگليس ) به هركسي كه خلافهاي شما را آشكار مي‌كند ، با بهره‌گيري از شبكه‌هاي رسانه‌اي به او حمله مي‌كنيد و او را جنايتكار معرفي مي‌كنيد ، اظهار داشت : " احمدي نژاد يك معلم مدرسه است و بسيار صلح دوست است و تا امروز آزارم به فردي نرسيده است .
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش با انتقاد صريح از سياست‌هاي آمريكاو انگليس ، گفت : " چرا بايد همه ملتها اسيرباشند كه شما جيبهايتان را پر كنيد؟
وي ، با بيان اين مطلب كه " دوراني كه شما بخواهيد هركسي را هر طوري كه مي‌خواهيد ، معرفي كنيد ، سپري شده است ، گفت : " خيال مي‌كنيد با شبكه رسانه‌اي خود مي‌توانيد هرچه را به ملتها تحميل كنيد . اين دوران گذشته است و امروز دوران ملتها آغاز شده است .

"محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاري فرانسه، گفت: ما بارها اعلام كرده‌ايم خواهان التهاب و نگراني براي هيچ كس نيستيم، اما شوراي امنيت سازمان ملل متحد بايد در چارچوب قوانين عمل كند. اين گونه نيست كه هر قطعنامه‌اي كه شوراي امنيت سازمان ملل صادر كرد، ما تبعيت كنيم.

"شوراي امنيت سازمان ملل تاكنون قطعنامه‌هاي متعددي عليه اسراييل صادر كرده است، اما هيچ يك از اين قطعنامه‌ها عملي نمي‌شود."
رييس جمهوري افزود: ما در چارچوب حقوق جهاني و مقررات بين‌الملل و در چارچوب منافع ملت تصميم مي‌گيريم، اهل گفت و گو هستيم و به كسي ظلم نمي‌كنيم و از كسي نيز ظلم نمي‌پذيريم.
رييس جمهوري در پاسخ به پرسش ايرنا در خصوص سفر "محمدرضا نهاونديان" به آمريكا، گفت: بايد در اين مورد سئوال كنم. روزانه افراد زيادي به سفر مي‌روند مامورين زيادي نيز مي‌آيند و مي‌روند، برخي شخصي مي‌روند و برخي با تاكسي مي‌روند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین