کد خبر: ۴۵۴۷۸۴
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷

ادامه تراژدی نابودی باغات شهر محلات/ آتش ۸هکتار باغ را بلعید

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری محلات گفت: برای بیست و هشتمین بار طی سه ماه اخیر، آتش سوزی امروز به جان یکی از باغات شهر محلات افتاده و هشت هکتار باغ را نابود کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود فلفلی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: ساعت ۱۹ امروز(چهارشنبه) وقوع حریق گسترده دیگری در باغات  شهر محلات به اطلاع سازمان آتش نشانی این شهر رسید.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری محلات افزود: با اعلام خبر حادثه ماموران آتش نشان بلافاصله خود را به محل رساندند که مناسب نبودن راه دسترسی برای حضور خودروهای آتش نشانی در باغات، عملیات اطفای حریق را با دشواری روبرو ساخت.

وی خاطرنشان ساخت: در این آتش سوزی بیش از هشت هکتار از باغات شهر محلات دچار حریق شد که برای اطفای آن علاوه بر آتش نشانان از نیروهای واحد خدمات شهری و کشاورزان نیز کمک گرفته شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری محلات با ابراز نگرانی از تکرار بروز این حریق ها در باغات محلات گفت: در مجموع در سال گذشته، ۱۲ باغ در محلات دچار آتش سوزی شدند اما فقط در سه ماهه ابتدای سال جاری این تعداد به ۲۸ باغ افزایش یافته که نگران کننده است.

فلفلی تصریح کرد: علت دقیق بروز حادثه آتش سوزی امروز توسط کارشناسان آتش نشانی شهرداری محلات در دست بررسی است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری محلات افزود: کمتر از یک هفته پیش نیز آتش سوزی در یکی دیگر از باغ های محلات، شش هزار مترمربع باغ را طعمه خود کرد.

گفتنی است چندی پیش علی زینی وند، فرماندار شهرستان محلات گفته بود؛ حفظ باغات محلات و جلوگیری از نابودی و تغییر کاربری آن، در گرو تدوین طرح جامع گردشگری این شهر است که میراث فرهنگی باید در این زمینه اقدام کند. وی افزوده بود: تعیین تکلیف وضعیت باغات این شهر برای ساماندهی آنها و ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در باغات یکی از اولویت ها بوده و پیگیری ها برای رفع مشکلات باغات شهر محلات در دست اقدام است تا با برطرف ساختن موانع موجود، به زودی معضل عدم رسیدگی به وضعیت باغات این شهر رفع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین