کد خبر: ۴۵۵۴۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱

مردم سپرده‌های خود را در بانک‌های رسمی و مطمئن سرمایه‌گذاری کنند

دادستان عمومی و انقلاب ایلام گفت: بیش از 12 هزار نفر در استان با سپرده بیش از 180 میلیارد تومان از موسسه آرمان طلب دارند و این موسسه کاملاً غیرمجاز فعالیت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، حشمت شریفی در نشست خبری با اهالی رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: امر قضاوت یک راهکار برای رسیدن به‌ حق و عدالت است و برای رسیدن به عدالت، امور حتماً باید از مسیر دادگستری بگذرد.
وی با بیان اینکه دادسرا، وظیفه‌ کشف جرائم، تعقیب متهم، حفظ حقوق عمومی و اجرای احکام را بر عهده دارد، افزود: نقطه شروع و ختم بسیاری از پرونده‌ها در دادسراست و تقریباً برای یک‌سوم پرونده‌ها کیفر خواست صادر می‌شود و به دادگاه می‌روند و مجددا به دادسرا برای اجرای احکام برمی‌گردند.

شریفی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 14 هزار و 300 پرونده در شعبه‌های دادیاری و بازپرسی دادسرای ایلام مختومه شده است، اضافه کرد: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب‌ و جرح عمدی، توهین، تهدید و تصادفات تخریبی، کلاهبرداری، افترا و مواد مخدر به ترتیب بیشتر پرونده‌های وارده به چرخه دادسرای استان ایلام بوده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب ایلام با تاکید بر اینکه حفظ حقوق عمومی از جمله اراضی ملی و منابع طبیعی در دستور کار دادسرا بوده و تلاش‌های زیادی در یک سال گذشته صورت گرفته است، تصریح کرد: جلسات شورای حفاظت از اراضی ملی با حضور همه دستگاه‌ها به ‌صورت مستمر و ماهیانه انجام می‌شود و خوشبختانه نتیجه خوبی هم حاصل‌ شده، به ‌نحوی ‌که تصرف اراضی ملی در استان کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: طی سال 94، 250 پرونده تخلفات اراضی ملی داشته‌ایم که در سال 95 به 16 پرونده کاهش پیدا کرده و این نشان می‌دهد برخوردها نتیجه داده است.

شریفی با بیان اینکه طی سال گذشته 129 هکتار از اراضی ملی پس گرفته‌ شده و 76 مورد قلع و قم بنا داشته‌ایم، عنوان کرد: در تنگه حمام بخش چوار بیش از 40 هکتار از اراضی ملی پس گرفته ‌شده و 100 هکتار دیگر در مناطق مختلف استان با توجیه فرد متصرف، بدون تشکیل پرونده پس گرفته‌ شده است.

دادستان عمومی و انقلاب ایلام در پاسخ به سئوال ایسنا که آیا تحرکات ضد امنیتی در استان وجود داشته یا نه؟ گفت: تاکنون تحرکات ضد امنیتی خاصی در استان مشاهده نشده، اما مجرمان تحت تعقیب سایر استان‌ها از استان عبور کرده‌اند و با اخذ نیابت قضایی استان مذکور دستوراتی جهت دستگیری صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه با هرگونه تحرکات ضد امنیتی در استان با همکاری دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی برخورد پشیمان کننده خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: امنیت بسیار خوبی با همکاری مردم در سطح استان حاکم است و در راستای تامین امنیت با کسی تعارف نداریم.

شریفی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 12 هزار نفر در استان با سپرده بیش از 180 میلیارد تومان از موسسه آرمان طلب دارند و این موسسه کاملاً غیرمجاز فعالیت کرده است، گفت: متأسفانه سپرده‌های مردم ایلام در این موسسه در داخل استان سرمایه‌گذاری نشده و به استان تهران منتقل‌ شده است.

دادستان عمومی و انقلاب ایلام با بیان اینکه فعالیت این موسسه در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد کرده است، تصریح کرد: تاکنون 6 نفر از مدیران و مسئولان موسسه آرمان دستگیر شده‌اند و تمام اموال منقول و غیرمنقول آن‌ها مسدود و در تصرف قانون است و به ‌شدت پیگیر مطالبه به ‌حق مردم و عودت سپرده‌های آنان هستیم.

وی با بیان اینکه با سرعت عمل در پرونده آرمان هیچ‌ کس از این افراد از کشور خارج نشده است، افزود: از مردم درخواست داریم سپرده‌های خود را در بانک‌های رسمی و مطمئن سرمایه‌گذاری کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین