کد خبر: ۴۵۶۰۹۰
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
تریبون‌های رسمی و ارزشی در انحصار تندروها علیه دولت منتخب مردم

از توهین روز قدس تا نفرت‌پراکنی یک مداح/می‌خواهند روحانى را خسته کنند/واکنش‌ها به اقدام جنجالی مداح نمازعیدفطر

برخی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب و اصولگرا به شعرخوانی یکی از مداحان در مراسم نماز عیدفطر مصلی تهران واکنش نشان دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- بعد از شعار عده‌ای از مخالفان دولت در راهپیمایی روز قدس علیه رئیس‌جمهور، یک مداح نیز از تریبون نماز عید فطر به بیان اشعاری علیه دولت و برجام پرداخت.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ صبح دیروز میثم مطیعی از مداحان کشور پیش از اقامه نماز عیدفطر در مصلی تهران به قرائت شعری پرداخت که برخی آن شعر را توهین به رییس‌جمهور قلمداد کردند.

از توهین روز قدس تا نفرت‌پراکنی یک مداح/می‌خواهند روحانى را خسته کنند+واکنش‌ها

این مداح در پایان شعرخوانی خود اعلام کرد که اگر اشعارش نقادانه بوده، سعی شده بود که محترمانه باشد.

محمدرضا عارف در صفحه توییتر خود در واکنش به شعر مذکور نوشت: سپردن تریبون‌های رسمی و ارزشی نظام که باید وحدت آفرین باشد به افراد وحدت‌شکن اوج بد‌سلیقگی است.

انتقاد وزیر ارتباطات از مداحی جناحی

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم با انتشار عکسی در اینستاگرامش در خصوص اشعاری که در نماز عید فطر خوانده شد، نوشت: «در شرایطی که مقام معظم رهبری همه را به وحدت دعوت می‌کنند، سوء‌استفاده از تریبون‌های رسمی کشور برای منافع گروهی به نام مداحی آن هم در نماز عید فطر محکوم است. استمرار این گونه فعالیت‌ها جز تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی و شاد کردن دشمنان نتیجه‌ای ندارد.»

آذر منصوری هم در صفحه توییتر خود نوشت: این دیگر خودسرى نیست،از تریبونى مقدس چشم درچشم مردم، تقابل مستقیم با ٢٤میلیون راى و جمهوریت نظام، می‌خواهند روحانى را خسته و عصبانى کنند.

به نوشته ایلنا؛ شهیندخت ملاوردی معاون رییس جمهور هم در صفحه شخصی خود در توییتر اینطور واکنش نشان داد: در عید بازگشت به فطرت پاک انسانی دعا کنیم «مطیع» نفس نباشیم.

مصطفی‌تاج‌زاده نیز در این ارتباط در توئیتر خود نوشت: «هتاکان به رئیس جمهور عضو ستاد انتخاباتی کدام جناحند؟ چرا جلیلی، رئیسی و قالیباف اقدام شرم‌آور فحاشان را صریح و قاطع محکوم نمی‌کنند؟»

مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات نیز در این ارتباط در اینستاگرام خود نوشت:‌ «"مداحان قدرت و سیاست" گروهی حزبی و سیاسی - سراسری و سازمان‌یافته - بدون مجوز قانونی - در پوشش مروجان دین و محبان اهل بیت ع - ولی در عمل: مداحان قدرت و دلواپسان دنیا و خشونت‌گرایان و هتاکان به مسئولان و خدمتگزاران مردم!؟».

وحید یامین‌پور از فعالان رسانه‌‌ای اصولگرا نیز در توئیتر خود نوشت:‌ «شعر میثم مطیعی با شعارهای روز قدس یک تفاوت بزرگ داشت و آن اینکه تمیز بود آتش به اختیار یعنی کار تمیز هر چند مدعیان پوچ اندیش همیشه طلبکارند.»

واکنش تقوی و ستاد اقامه نماز جمعه تهران

حجت الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز درباره حواشی ایجاد شده در نماز عیدفطر به یکی از خبرگزاری‌ها گفت: موضوعاتی از این دست ارتباطی به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ندارد، بلکه ستاد برگزاری نماز جمعه تهران باید در این‌باره پاسخگو باشد.

از مضمون اشعار مداح مراسم اطلاعی نداشتیم

با این حال،  محمدباقر پیشنمازی رئیس ستاد اقامه نماز جمعه تهران در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به حواشی ایجاد شده توسط مداح مراسم نماز عید فطر، اظهار داشت: مسئولیت برگزاری این مراسم با ستاد اقامه نماز جمعه تهران بوده است و ما از آقای میثم مطیعی که سال گذشته هم به عنوان مداح در این مراسم حضور داشت و اجرایش با استقبال حاضران مواجه شده بود، دعوت به حضور کرده بودیم.

وی در پاسخ به این پرسش که از مضمون اشعار مداح این مراسم اطلاع داشتید یا نه، گفت: ما همانطور که از دانشجویانی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی می‌کنند یا از سایر سخنرانان پیش‌ از خطبه‌ها، درخواست ارائه متن سخنان‌شان را نداریم از مداح نماز عیدفطر هم چنین درخواستی نداشته‌ایم و اساساً طرح چنین تقاضایی از مدعوان و سخنرانان مراسم‌های خودمان را بی‌احترامی به آنان تلقی می‌کنیم؛ بنابراین در مراسم هم چنین درخواستی را از مداح مراسم نکرده بودیم و پیش از قرائت این اشعار اطلاعی از مضمون آن نداشتیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح مواردی چون آنچه که در اشعار مداح مراسم عید فطر وجود داشت، انسجام و وحدت ملی را خدشه‌دار نمی‌کند، اظهار داشت: تریبون‌های نماز جمعه و نماز عید فطر محلی برای ارائه نظرات کسانی است که به این مراسم‌ها دعوت می‌شوند که البته این دعوت از تمامی طیف‌های داخل نظام صورت می‌گیرد و همه نیروهای داخل نظام از این تریبون‌ها استفاده می‌کنند و کسی هم متن سخنان آنان را پیش از ارائه، مورد بررسی قرار نمی‌دهد. حال ممکن است برخی‌ها از آنچه که شخصی از این تریبون‌ها مطرح می‌کند، ناراحت شوند و برخی هم ناراحت نشوند.

صادقی:‌ نفرت‌پراکنی مداح با فضای نماز عيد فطر هارمونی نداشت

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به حواشی نماز عید فطر در حساب توییتری خود نوشت:‌ «فضای نماز عيد فطر و دیدار مسوولان نظام با رهبر انقلاب بسیار مثبت و امیدبخش بود. نفرت‌پراکنی مداح با فضای امروز هارمونی نداشت.»

واکنش سخنگوی هیات رئیسه مجلس

سخنگوی هیات رئیسه مجلس هم با بیان اینکه مداحان نباید در جریان مداحی به مسائل غیر تخصصی اشاره کنند، گفت: متاسفانه برخی مداحان با طرح مسائل غیرمرتبط در حین مداحی اصل وحدت را خدشه‌دار می‌کنند.

بهروز نعمتی با اشاره به برخی مداحی‌هایی که به وحدت شکنی در جامعه می‌انجامد، گفت: مسئولان امر در انتخاب مداحان برای مراسم‌های بزرگ کشور باید به اصل مهم وحدت توجه کنند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مداحان نباید در جریان مداحی به مسائل غیرتخصصی اشاره کنند، افزود: متاسفانه برخی شعرهایی که در مداحی ها استفاده می‌شود که ارزش بالایی ندارد و سروده شخص مداح است.

این نماینده در مجلس دهم با تاکید بر اینکه در مراسم بزرگی همچون نماز عید فطر و جمعه و غیره باید مسئولان و ائمه جمعه از مداحی افراد با مضامین سیاسی آن هم بدون تخصص در این زمینه جلوگیری کنند، تصریح کرد: باید در جامعه اصل وحدت تقویت شود.متاسفانه برخی مداحی ها به دنبال تفرقه‌افکنی و وحدت‌شکنی است.

بهروز نعمتی همچنین در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «در تریبون مقدس نماز عید فطر شاهد مداحی وحدت‌شکنانه بودیم. (البته متوجه ارتباط مداحی با برجام نشدم.) خیلی‌ها به مداح ایراد می‌گیرند اما سوال من از مسولین برگزارکننده به ویژه برادر ارجمندم حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی است. آیا طرح این گونه موارد با هماهنگی بوده یا خیر؟ اگر از قبل هماهنگ شده است که بدا به حال ما، اگر هم هماهنگ نشده است که ایراد بزرگی است بر نحوه مدیریت شما. البته مدت‌هاست که از تریبون مقدس در اختیار شما از این قبیل موارد و تندتر شنیده می‌شود ولی ظاهرا قصدی بر اصلاح نیست.»

واکنش کاکایی

عبدالجبار کاکایی شاعر شناخته شده کشورمان نیز به حواشی نماز عید سعید فطر واکنش نشان داد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «اي نشسته صف اول نكني خود را گم!!

آنچه در نماز عيد به عنوان شعر خوانده شد نمايش سليقه به انحطاط رفته ي جريان مزد بگير و مبلغي ست كه از هر تريبون پر جمعيتي براي نشان دادن خود بهره مي برد، شعري كه با سزارين زاده شد و جبر ماموريت اداري پشت آن بود از تريبوني خوانده شد كه بايد محل نزول بركت قدسي سخن اقبال و مولانا باشد ، از سياستمداران بي سليقه اي كه پشت عرضه ي اين سخنان سخيف بودند بيش از اين انتظاري نبود . حتي كور سويي از حقيقت شعر انقلاب ، در اين كلمات شتاب زده ، سست ، كينه توزانه و تفرقه افكن ديده نشد.»

همچنین سایت ایران‌انلاین درباره این مداح جنجالی نوشت: برخلاف آنچه برخی رسانه‌ها گفته‌اند او شاعر نیست و متن‌ها و اشعار تند سیاسی او را افراد دیگری می نویسند که در این گزارش نامشان ذکر شده است. نکته جالب اینجا است که او در پایان همه اشعار تند و نیش‌دار خود تاکید می‌کند که کار او نقد است.

میثم مطیعی پای ثابت برنامه تبلیغاتی ابراهیم رئیسی بود و در صف اول افرادی بود که در مجالس مختلف علیه روحانی و اصلاح طلبان به خواندن اشعار و مطالب تخریبی می پرداخت.

او روز قدس سال گذشته نیز متن تند و بر از اهانت علیه ظریف و روحانی قرائت کرد و مذاکره‌کنندگان را به خیانت متهم کرد خبرگزاری فارس و رسانه های اصولگرا نیز با عنوان اشعار حماسی آن را در تیراژ بالا تکثیر کردند.

او از فارغ التحصیلان امام صادق است و به این اعتبار یکی از مریدان سعید جلیلی محسوب می‌شود.از طرفی با سران پایداری نشست و برخاست دارد پای منبری علیرضا پناهیان را می خواند و تصاویری از اظهار ارادت و دست بوسی او علم الهدی منتشر شده است.

سعید حدادیان دیگر مداح و فعال سیاسی در یکی از سخنرانی هایش میثم مطیعی را مخاطب قرار داده و می گوید:مطیعی فقط برای امام صادق(ع) نیست. مثلا هیئت رزمندگان او را دعوت می‌کند، متجاوز از 600 هیئت رزمندگان در کشور داریم بالاخره باید به هیئت‌داران کمک کرد.

میثم_مطیعی که در تریبون نماز عید فطر خبرساز شد پیش از انتخابات چندین مجلس علیه اصلاح‌طلبان به شعر خوانی پرداخته بود او حتی از لبنانی‌ها خواسته بود برای انتخاب رییس‌جمهوری حامی خط مقاومت درایران دعا کنند.

با این حال او شاعر نیست و متن‌هایش را کسان دیگری می‌نویسند. عمدتاً اشعار او را شاعران سیاسی جناح اصولگرا مثل علی محمد مودت، محمد مهدی سیار تهیه می‌کنند.

تریبون های تبلیغی اصولگرایان برای او القاب و عناوین زیادی مطرح می‌کنند از مداح مدافع حرم تا خواننده اشعار حماسی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۲
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
31
53
جوابشان را در انتخابات مجلس خواهیم داد اصلاح طلبان از همین الان کاندیداهای خود را باید به مردم معرفی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
حفظ حرمت قاعده اكثريت در حكومتهاى مردمسالارى از مهمترين اصول است؛ هرگونه تعرض بدان ، آغاز يك فتنه و مصيبت سياسى براى جامعه تلقى مى شود. مردمسالاريهايى قويترند كه بهتر توانسته اند مراعات اين قاعده را به كمك نهادهاى مقتدرى تضمين كنند. اما غير از روشهاى نهادينه، اعمال برخى شيوه هاى مديريت سياسى موجب ثبات مردمسالارى و افزايش كارآيى آن مى شود كه مهمترين آن شيوه ها به نحوه تعامل با اقليت برمى گردد كه در همه حال بايد بدون تصفيه سياسى باشد يعنى از طرد رسمى و حذف عملى اقليت رقيب و سركوب آنها بايد خوددارى شود :
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
31
72
اشعار این به اصطلاح مداح آنقدر سبک بود که ارزش جواب دادن ندارد. بگذارید عصبانی بمانند و در این عصبانیت...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
28
82
ظاهرا از سال ۹۲ به بعد بدجوری آتیش گرفتند و دارند میسوزند.راه مردم دیگر مشخصه و جدا از مسیر اینطور افراد خشک مغزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
72
32
دمش گرم

آفتاب جون میبینم که... داره بدجوری میسوزه

خدا بهش خیر بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
کجاش گرم؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
74
34
کجایی شعرش توهین بود
وقتي به عملکرد دولت انتقاد بشه. ۲۳میلیون رای رو پیش می کشن
وقتی ۳۱میلیون به او رای ندادن یا شرکت نکردن پس انها ادم نیستن
وقتی دولت می خواد از انتقاد فرار کنه جنجال درست می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
چشاتو باز کن می بینی ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
6
48
آره مطمئنا همه متن ها و شعرا بدون هماهنگیه....!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
21
60
حامی روحانی ام.ما ناامید نمیشویم و کشور را تندروها پس میگیریم. به امید ایرانی آزاد و به دور از ریاکارها
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
60
29
شماها فقط بلدید جنجال به پا کنید و جامعه رو دوقطبی کنید
مطیعی حرف دل مردم رو زد
کاف کاف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
13
51
می گن ما از متن اشعار و مداحی خبر نداشتیم، خوب، کلید میکروفن که دردست شما بود می تونستین خاموشش کنین تا مداح ادامه نده
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
32
7
خخخخ دلواپسان کاملا اتش به اختیار و بدون سازماندهی بیایید منفی بدید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
27
45
از کسی که دستبوس علم الهدی و پیرو سعید جلیلی و پای منبر نشین روضه خوانی چون پناهیان است و یامین پور و جبراییلی ازش حمایت می کنند توقعی نیست. ...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
42
26
لطفا به طور واضح بفرمائید کجای شعر توهین بود؟
اینکه برجام به فنا رفت یا اینکه این پست که داری امانت و خودتو گم نکن؟
یا به عمو سام توهین شده نگرانید بلاخره کدخداست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
5
40
این موارد اگر تأیید از بالا نداشته باشه در چنین مراسمی عنوان نمی شود. سیاست یکی به میخ و یکی به نعل زدن همینه.
یک ایرانی غیرتمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
53
24
میثم جان آفرین آفرین حرف دل امت اسلامی را به زیبایی وخوبی بیان کردی
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
19
44
مداح در لغت به معنی بسیار ستایشگر است. اینان هتاک هستند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
7
44
انتقاد اشکالی نداره ولی توهین خوب نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
1
0
زور شما به مردم نمیرسد مگر اینکه از راه فریب و تقلب وارد شوید که آنهم موقتی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
1
0
کسی عکس های احمدی نژاد را به شکل میمون دیده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
1
1
خوشم میاد این دلواپسان هنوز در ....خودشان ماندند و مدام کاری میکننند که مردم بیشتر از رفتارشان متنفر شوند. خداوند اینها را به دست خودشان ذلیل میکند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین