کد خبر: ۴۵۶۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

واکنش سودان به تصمیم دادگاه عالی آمریکا

معاون وزیر خارجه سودان تاکید کرد که کشور هیچ گونه خطری برای امنیت آمریکا ایجاد نمی‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
عبد الغنی النعیم، معاون وزیر امور خارجه سودان یک روز پس از تصمیم دادگاه عالی آمریکا برای اجرای دوباره دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور مبنی بر ممنوعیت ورود شهروندان شش کشور از جمله اتباع سودان به خاک آمریکا تاکید کرد، سودان هیچ گونه خطری برای امنیت آمریکا ایجاد نمی‌کند.

ترامپ روز دوشنبه حکم دادگاه عالی آمریکا مبنی بر اجرای دوباره بخشی از دستور مهاجرتی جنجال‌برانگیزش را پیروزی خواند.

بر اساس حکم عالی‌ترین نهاد قضایی آمریکا اجرای دستور ترامپ برای اتباع شش کشور سوریه، لیبی، ایران، سودان، سومالی و یمن که ارتباطی با هیچ شخص یا نهادی در آمریکا ندارند، ممکن می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان، النعیم گفت: دولت سودان برای آمریکا این حق را قائل است که از امنیت ملی خود حفاظت کند اما در مقابل تاکید دارد که دولت و مردم سودان هیچ‌ کدام تهدید و خطری برای امنیت ملی آمریکا نیستند.

معاون وزیر خارجه سودان تاکید کرد: سودان همکاری جدی با آمریکا دارد و روسای دستگاه‌های امنیتی آمریکا این امر را به خوبی می‌دانند.

وی در ادامه تاکید کرد که این ممنوعیت نباید بر لغو تحریم‌هایی که از حدود 20 سال قبل از سوی آمریکا بر سودان اعمال شده تاثیر بگذارد "به ویژه اینکه سودان پیشرفت خوبی در تمامی زمینه‌های توافق شده با آمریکا داشته است."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین