کد خبر: ۴۵۶۹۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
زندگی سخت داعشی‌ها پس از بازگشت به کشورهای‌شان

زندگی با داعش چیزی نبود که فکرش را می‌کردم/فریبم دادند/خطر بازگشت داعشی‌ها/بهترین کشور برای داعشی‌های پشیمان کجاست؟

بازگشت دوباره جنگجویان پیشین داعش به کشورهای اروپایی یک نگرانی عمده است و امریکا نیز در این باره دغدغه دارد. بیش از یکی از ۸۰۰ جنگجوی خارجی بریتانیایی به خانه‌شان بازگشته‌اند. در این میان گفته می‌شود از امریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی تنها ۲۵۰ نفر تلاش کرده‌اند به سوریه بروند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- نشریه «نیوزویک» با انتشار گزارشی اشاره می کند که اصلی ترین مشکل کنونی داعشی های بازگشته به کشور اصلی‌شان در اتحادیه اروپا عدم توانایی کسب شغل تازه است. 

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این نشریه می نویسد: کارفرما وقتی در رزومه ببیند که فرد مراجعه‌کننده مشغول مبارزه برای داعش بوده چه واکنشی خواهد داشت؟! اکنون شبه نظامیان دیروز داعش که در حال بازگشت به کشورهای اروپایی و زادگاه و محل زندگی‌شان هستند راه دشواری پیش رو دارند چرا که نمی‌توانند کار پیدا کنند. 

زندگی با داعش چیزی نبود که فکرش را می‌کردم/فریبم دادند/بحران بازگشت داعشی‌ها به اروپا/بهترین کشور برای داعشی‌های پشیمان کجاست؟

روزنامه سوئدی اکسپرسن اخیرا مصاحبه‌ای با یکی از اعضای سابق داعش درباره زندگی پس از خروج از از آن گروه و چالش‌هایش برای یافتن کار داشته است. تعداد ۱۵۰ نفر از داعشی‌های سابق به کشورهای اسکاندیناوی از جمله سوئد بازگشته‌اند تا تلاش کنند زندگی خود را احیا کنند. 

«ولد یوسف» ۲۷ ساله که به سوئد بازگشته می‌گوید که فقط می‌خواهد همه چیز را فراموش کند او می‌گوید برای بسیاری از مشاغل درخواست داده اما نمی‌تواند شغلی بگیرد چرا که تصاویرش همه جا پخش شده‌اند. تصاویر او در فیس‌بوک است زمانی که در سوریه در یک اردوگاه آموزشی با اسلحه کلاشنیکف بود و دوستانش او را تشویق کردند که به گروه بپیوندد. او می‌گوید که فقط به سوریه رفت تا به غیرنظامیان در مناطق شرقی کمک کند. 

یکی دیگر از اعضای یپشین آن گروه می گوید که زندگی تحت کنترل داعش چیزی نبود که فکرش را می کرد. او می‌گوید او را فریب دادند و گفتند که تنها برای کمک به غیرنظامیان به سوریه برده خواهد شد. کارفرمایان اما می‌ترسند چنین افرادی را استخدام کنند. یک عضو پیشین داعش از جنوب مالمو می‌گوید که علت اصلی ترس ایجاد شده بیهوده و از سوی رسانه‌هاست. فرد دیگری که از صحبت با اکسپرسن خودداری کرده و هویت واقعی‌اش را پنهان کرده است می‌گوید که مشکلات زیادی برای پیدا کردن شغل در سوئد دارد. 

این نشریه در ادامه اشاره می‌کند که بسیاری از داعشی‌های بازگشته محبورند در خانه و با خویشاوندان یا دوستان‌شان زندگی کنند چرا که نمی‌توانند خود را با شرایط جدید انطباق دهند پولی ندارند و بسیاری از آنان نام خود را تغییر داده‌اند. 

این نشریه اشاره می‌کند که سوئد یکی از بهترین کشورهای جهان برای داعشی‌هایی است که می‌خواهند دوباره به جامعه بپیوندند. در سوئد برنامه‌ای توانبخشی وجود دارد که مسکن، اشتغال، آموزش و کمک مالی را برای افراط‌گرایان پیشین فراهم می‌کند. دولت سوئد باور دارد که بسیار آسان‎تر است که کسی را مجددا در حامعه ادغام کرد تا آن که او را رها کرد. 

این نشریه اشاره می‌کند که مشخص نیست آیا این افراد محاکمه می‌شوند یا خیر یا این که روند بازگشت آنان به جامعه و بازار کار دقیقا باید چگونه باشد. 

نیوزویک اما می‌نویسد: «سوئد در ماه اوریل گذشته دومین حمله افراطی‌های مذهبی را دید. در آن یک فرد با ملیت ازبک سوار بر کامیون به غیرنظامیان در یک خیابان شلوغ و محل خرید در مرکز استکهلم حمله کرد و پنج نفر را به قتل رساند. بازگشت دوباره جنگجویان پیشین داعش به کشورهای اروپایی یک نگرانی عمده است و امریکا نیز در این باره دغدغه دارد. بیش از یکی از ۸۰۰ جنگجوی خارجی بریتانیایی به خانه‌شان بازگشته‌اند. در این میان گفته می‌شود از امریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی تنها ۲۵۰ نفر تلاش کرده‌اند به سوریه بروند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۹
0
0
این ها بخاطر فقر و نداری گول امپریالیست های یانکی لجن رو میخورن .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین