کد خبر: ۴۵۷۱۳۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶

یک احتمال درباره جانشین رهبر داعش

یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی تاکید کرد، جانشین ابوبکر بغدادی، رهبر داعش شخصی از کشورهای حوزه خلیج فارس و عملیات بعدی این گروه تروریستی در جزیرة‌العرب خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
جبار المعموری، یکی از فرماندهان حشد شعبی عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سومریه نیوز این کشور اظهار داشت، جانشین البغدادی در صورتی که کشته و یا اسیر شده باشد، طبق اطلاعات موجود فردی از اتباع یکی از کشورهای عرب منطقه خلیج فارس خواهد بود زیرا اعراب منطقه خلیج فارس در تشکیلات داعش حضور چشمگیری دارند و خود البغدادی نیز خواسته که آنها نقش مهمی داشته باشند زیرا آنها اتباع کشورهایی هستند که در آنجا از تفکرات داعش حمایت می‌شود.

المعموری در ادامه گفت: عملیات بعدی داعش پس از اینکه پایگاه‌هایش را در عراق از دست داد، در جزیرة‌العرب خواهد بود.

وی افزود: طبق اطلاعات موجود البغدادی در طول دو سال گذشته دستور انتقال صدها تن از حامیان خود در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را به پایگاه‌های این گروه تروریستی در سوریه و عراق و نیز دستور تشکیل گروهک‌های مخفی و افزایش اعضا جهت اجرای طرح و نقشه‌های گروه را داد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه تاکید کرد: هیچ کشور عربی از جمله کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از آتش داعش دور نخواهند بود  و این گروه ابزاری جهانی است که طرح‌ها و برنامه‌های مجرمانه‌ای را در منطقه خاورمیانه اجرا می‌کند و اولین این برنامه‌ها در سوریه و عراق اجرا شدند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین