کد خبر: ۴۵۷۴۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۴
علی تاجرنیا:

انتخابات آزاد راهی برای انسجام ملی است

آفتاب‌‌نیوز :
وی اظهار داشت:‌«جدا از تفاوت های شکلی، این انتخابات با سایر انتخابات تفاوت ماهوی هم دارد. زیرا در سایر انتخابات، هیأت نظارت مجموعه محدود و انتصابی است در حالی در انتخابات شوراها کسانی ناظر هستند که خود منتخب مردم هستند.» 

تاجرنیا افزود: «اعضای هیأت نظارت شورای نگهبان هرگونه رفتار خارج از قاعده و قانون انجام دهند مرجعی وجود ندارد که بر آنها نظارت کند ولی در مورد مجلس این گونه نیست زیرا مردم خود انتخاب کردند قاضی خوبی هم برای رسیدگی هستند.» 

تاجرنیا با اشاره به اینکه «در مورد انتخابات شرایط فردی و ایجابی وجود دارد»، افزود: «شرایط فردی که مشخص است ولی در شرایط ایجابی باید دید به چه چیزی عمل می شود در بحث اعتقادی و ایدئولوژیک باید همانند نظرات دین مبین اسلام عمل شود.» 

نماینده مردم مشهد در مجلس ششم تصریح کرد: «در قرآن به عنوان معجزه اسلام آمده است بگو لا اله الا الله تا رستگار شوی و اجازه تفحص در افکار و عقاید افراد را نداده است.» 

وی اظهار داشت: «هیأت نظارت مجلس نیز با تکیه بر قانون و روح اسلام همان عطوفت با شهروندان را انجام داد و در بحث صلاحیت قانون اصل بر این گذاشته شده که احراز عدم صلاحیت باشد نه عدم احراز صلاحیت».
تاجرنیا تأکید کرد: «در تعیین صلاحیت های شورای نگهبان مشاهده می کنیم که انتخابات دو مرحله ای انجام می شود زیرا مردم موظف می شوند افراد منتخب شورای نگهبان را انتخاب کنند.» 

رئیس نظارت بر انتخابات شوراها در دوره دوم افزود: «حضور مردم باید تعیین کند که چه کسی پیروز انتخابات است. هر چه انتخابات آزادتر باشد، کم مسأله تر است. همانند انتخابات دور دوم شوراها که در آن، کسانی به شوراها راه یافتند که برآمده از دیدگاه مردم بود.» 

تاجرنیا افزود: «طبیعتا دوره های گذشته و بخشی از نیروهای اصولگرا یک دوره مجموعه عملکرد داشتند. اگر انتخابات آزاد برگزار نشود، این تحلیل به ذهن می آید که نگرانی هایی از قضاوت مردم وجود دارد.» 

وی در پایان تأکید کرد: «پس از انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی ،انتخابات شوراها در دور دوم بسیار آزادانه برگزار شد.اکنون با توجه به شرایط و مشکلات بین المللی که کشور مورد تهدید جدی است، باید با تکرار آن انتخابات زمینه ای فراهم شود تا انسجام داخلی داشته باشیم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین