کد خبر: ۴۵۷۸۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳

توتال: از امضای قرارداد نفتی با ایران احساس غرور و افتخار می کنیم

سخنگوی گروه نفتی توتال گفت: احساس غرور و افتخار داریم که به عنوان نخستین شرکت بین المللی به دنبال نتیجه گیری از توافق هسته ای بین المللی 2015، یک قرارداد نفتی با ایران امضا می کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این مقام مسئول روز گذشته در گفت وگوی اختصاصی با روزنامه فرانسوی فیگارو، اظهار کرد: قرارداد یاد شده 20 ساله و برای توسعه بزرگترین میدان گازی جهان است.

توتال: از امضای قرارداد نفتی با ایران احساس غرور و افتخار می کنیم

وی با بیان اینکه گاز تولید شده در این طرح، به منظور تامین بازار داخلی ایران تا سال 2021 مورد استفاده قرار می گیرد، تاکید کرد: بدیهی است، مجموع این پروژه در انطباق دقیق با قوانین ملی و بین المللی پیاده سازی شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز در تبیین قرارداد توتال و ایران، نوشت: توتال نخستین شرکت نفتی غرب است که به ایران بازمی گردد. شرکت توتال روز دوشنبه در راس یک کنسرسیوم بین المللی در تهران یک توافق 4.8 میلیارد دلاری به منظور توسعه میدان گازی بزرگ ایران امضا می کنند.
بر اساس این گزارش، توافقنامه بین المللی یاد شده برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی خواهد بود و به امضای وزیر نفت ایران و مدیران ارشد شرکت های توتال فرانسه، شرکت نفت سی.ان.پی.سی (CNPCI) چین و شرکت ایرانی پتروپارس می رسد.

خبرگزاری فرانسه اضافه می کند که «پاتریک پویانه» مدیر عامل شرکت گروه فرانسوی توتال قرار است برای امضای این قرارداد 20 ساله که توافق اولیه آن در نوامبر 2016 بدست آمده است، شخصا به ایران سفر کند.
به گزارش ایرنا، شمارش معکوس برای امضای نخستین قرارداد جدید نفتی در دولت یازدهم بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم بین المللی به رهبری شرکت نفتی توتال فرانسه با هدف توسعه فاز 11 پارس جنوبی آغاز شده است و این رویداد نقطه عطفی برای آغاز عصر جدید توسعه صنعت نفت کشورمان و اجرای سایر قراردادها به شمار می رود.
فاز 11 پارس جنوبی به عنوان نامزد اجرای نخستین مدل جدید قراردادهای نفتی کشورمان انتخاب شده است. امضای این قرارداد که امروز بعدازظهر انجام می شود، سرآغازی برای عقد سایر قراردادهای جدید نفتی کشورمان است که انجام سرمایه گذاری های جدید و به ویژه انتقال فناوری را به دنبال دارد.

ارزش قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی چهار میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار است که با به ثمر رسیدن آن، روزانه 56 میلیون مترمکعب (معادل 2 میلیارد فوت مکعب) به ظرفیت برداشت ایران از میدان گازی پارس جنوبی مشترک با قطر افزوده می‌شود.
ویژگی مهم این قرارداد، برنامه ریزی برای ساخت سکوهای تقویت فشار در پارس جنوبی برای نخستین بار در کشور است.

با توجه به افت فشار میدان گازی پارس جنوبی و کاهش تولید، قرار است در توسعه فاز 11 از طریق همکاری با شرکت های بین المللی، برای نخستین بار از فناوری های جدید برای افزایش فشار و جلوگیری از افت تولید این میدان استفاده شود.
به گفته مدیران صنعت نفت، قرار است کارشناسان ایرانی پس از بومی شدن دانش ساخت سکوهای تقویت فشار، از این تجربه در سایر فازهای پارس جنوبی استفاده کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
0
اخی حیف شد بنده خدا ها تا یه صد سالی درگیر ساخت فاز یازده میبودن . حیف شد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین