کد خبر: ۴۵۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۲۰:۱۶

مصباح یزدی :اقتصاد كشور به ربا مبتلا است

آفتاب‌‌نیوز : وي افزود: اقتصاد كشور ما مانند بسياري از كشورهاي ديگر به مسأله ربا مبتلا است و اين مسأله در بانك‌ها، بنگاه‌هاي اقتصادي و بازار آزاد كاملاً مشهود است. رييس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) راه‌حل‌هاي موجود در نظام بانكي كشور براي فرار از ربا را حيله‌هاي شرعي دانست و افزود: حضرت امام خميني (ره) اين حيله‌هاي فرار از ربا را حرام مي‌دانستند. 

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه با ذكر داستان اصحاب سبت اظهار داشت: اصحاب سبت هم همين كاري را كردند كه ما اكنون انجام مي‌دهيم. ما براي فرار از ربا به حيله‌ متوسل مي‌شويم، در حالي‌كه در قرآن كريم هيچ حرامي مانند ربا تقبيح نشده است و از آن به عنوان «جنگ با خدا و رسولش» ياد شده است. 

آيت‌الله مصباح يزدي راهكار برون رفت از معضل ربا را تحقيق و پژوهش در حوزه نظري و عملي اين مسأله دانست و خاطر نشان ساخت: تحقيق در مسأله ربا از بهترين جهادهاي فرهنگي است. وظيفه پژوهشگران حوزوي است تا بدون توجه به سخنان موافقان و مخالفان و با جرأت و شجاعت نظريه‌هاي نويني در اين زمينه ارايه دهند و مشكل ربا را حل كنند. البته از سوي ديگر براي اصلاح نظام اقتصادي بايد در مرحله عمل هم همه قوا اعم از مجريه، مقننه و قضاييه به اين تحقيقات بها دهند تا نظام اقتصادي كشور اصلاح شود
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین