کد خبر: ۴۶۰۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱

افزایش بیش از ۳۷ درصدی صدور پروانه‌های صنفی/ تهران صدرنشین جدول

در سال گذشته تعداد ۲۷۸ هزار و ۱۵۶ فقره پروانه اصناف اعم از پروانه های جدید و تمدیدی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شد که نسبت به سال ۱۳۹۴ رشد مثبت ۳۷.۳ درصدی داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس گزارش دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۹۵ در سراسر کشور تعداد ۲۷۸ هزار و ۱۵۶ فقره پروانه صنفی صادر شد که با احتساب ۲۰۲ هزار و ۵۲۳ فقره پروانه صنفی صادر شده در سال ۱۳۹۴ در سراسر کشور، آمار صدور پروانه صنفی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۴ با رشد ۳۷.۳ درصدی روبرو بود.

شایان ذکر است که بیشترین تعداد پروانه‌های صنفی صادر شده اعم از صدور پروانه‌های جدید یا تمدید پروانه‌های قبلی در سال گذشته به ترتیب متعلق به استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی و مازندران بوده است و استان البرز با ۷۵.۳ درصد بیشترین درصد افزایش صدور پروانه در سال ۱۳۹۵ از آن خود کرد.

بر اساس این گزارش، تعداد پروانه های صادرشده در استان تهران در سال گذشته ۴۸ هزار و ۹۹۴ فقره بود که با احتساب ۳۲ هزار و ۷۱۲ پروانه صادرشده در سال ۱۳۹۴ رشد ۴۹.۸ درصدی داشت.

همچنین پروانه های توزیعی بیشترین پروانه های صادر شده در سال گذشته بودند. بر اساس این گزارش، در سال ۱۳۹۵ در سراسر کشور به ترتیب ۱۷۷ هزار و ۳۰۷ فقره پروانه توزیعی، ۵۹ هزار و ۶۱ پروانه تولیدی و ۴۱ هزار و ۷۸۸ فقره پروانه خدماتی صادر شد.

گفتنی است که بیشترین پروانه تولیدی صادر شده در سال ۱۳۹۵ در استان تهران بود. این استان در سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۸۶ فقره پروانه تولیدی برای اصناف صادر کرد.

به گزارش ایسنا، همچنین در بخش پروانه های توزیعی و خدماتی نیز استان تهران به ترتیب با ۲۹ هزار و ۹۷۲ پروانه توزیعی و ۸۰۳۶ پروانه خدماتی رتبه نخست را در سال گذشته از آن خود کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین