کد خبر: ۴۶۰۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

مرکل: بریگزیت و انتخابات فرانسه دیدگاهم را درباره اروپا تغییر دادند

صدراعظم آلمان تاکید کرد: تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا و پیروزی امانوئل ماکرون در انتخابات فرانسه دیدگاه مرا درخصوص اتحادیه اروپا تغییر داده و اطمینان دارم که مبارزه برای یک اروپای قوی‌تر ارزشمند است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان سخنرانی برای رای دهندگان در شهر ساحلی "تسینگشت" واقع در کرانه دریای بالتیک دو ماه پیش از برگزاری انتخابات فدرال آلمان مطرح شد.

وی تاکید کرد: اگر برای چهارمین دور متوالی در انتخابات پیروز شود تصمیم دارد تا یکپارچگی اروپا را تقویت کند.

وی عضویت در اتحادیه اروپا را یکی از بزرگترین جنبه‌های قدرت آلمان توصیف کرد و گفت: تصمیم سال گذشته انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا(بریگزیت) و انتخابات در فرانسه و هلند که در جریان آن احزاب حامی اروپا نامزدهای پوپولیست را شکست دادند، دیدگاه مرا تغییر داد.

مرکل افزود: درخصوص بسیاری از مردم از جمله خود من هنگامی که رای انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا را مشاهده کردیم و هنگامی که نگران نتیجه انتخابات فرانسه و هلند بودیم دیدگاه ما تغییر کرد.

صدراعظم راست میانه آلمان اذعان کرد که اتحادیه اروپا "عالی و بدون نقص" نیست و گاهی اوقات بروکسل به شدت بوروکراتیک و اداری مآبانه می‌شود.

آنگلا مرکل گفت: اما ما در چند ماه گذشته متوجه شدیم که اروپا چیزی فراتر از یک سازمان اداری و مقررات اقتصادی است و اروپا و زندگی در کنار یکدیگر در اتحادیه اروپا گاهی اوقات به جنگ و صلح مربوط می‌شود. بی‌تردید چندین دهه صلحی که پس از جنگ جهانی دوم در اروپا به وجود آمده بدون اتحادیه اروپا کاملا غیرقابل تصور بود.

وی افزود: بسیاری از مردم در گذشته اتحادیه اروپا و فواید آن از جمله آزادی بیان، آزادی مذهبی و آزادی سفر را حق مسلم خود می‌دانستند. شما در بسیاری از بخش‌های جهان چنین آزادی‌هایی را ندارید و به همین خاطر است که مبارزه برای اروپا ارزشمند است. به همین خاطر است که یکی از شعارهای انتخاباتی من این است که اگر اروپا قدرتمندتر شود آلمان نیز قدرتمندتر خواهد شد. این دو کاملا به یکدیگر مرتبط هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین