کد خبر: ۴۶۱۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

ترکیه: بستن درهای مسجدالاقصی جنایت ضد بشری است/ تظاهرات مراکشی‌ها در حمایت از مسجدالاقصی

ظاهرکنندگان شعارهایی در حمایت از ملت فلسطین به ویژه ساکنان قدس و آزادی این سرزمین مقدس سردادند.
آفتاب‌‌نیوز : ترکیه تاکید کرد که بستن درهای مسجد الاقصی به روی نمازگزاران فلسطینی اقدامی ناخوشایند و غیر قابل قبول است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نومان کورتولموش، سخنگوی دولت ترکیه روز دوشنبه در کنفرانسی خبری تصریح کرد که بستن مسجد الاقصی، جنایتی ضد انسانی و نقض حق آزادی عبادت است.

وی افزود که مسجد الاقصی قبله نخست مسلمانان است و جایگاه ویژه‌ای نزد امت اسلامی دارد و تصمیم رژیم صهیونیستی به بستن درهای آن امری باطل و غیر قابل قبول است.

روز جمعه سه جوان فلسطینی در عملیاتی شجاعانه با نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی در داخل مسجد الاقصی درگیر شدند که در این درگیری مسلحانه این سه جوان به شهادت رسیده و دو نظامی اسرائیلی هم به هلاکت رسیدند.

رژیم صهیونیستی در پی این عملیات، اقدام به لغو نماز جمعه در مسجد الاقصی کرد و چندین مرتبه این مسجد را مورد حمله قرار داده و خسارت‌های زیادی هم به آن وارد کرد و سعی دارد این عملیات را بهانه‌ای برای تحمیل واقعیت‌های جدید و مد نظر خود بر این مسجد قرار داده و در همین راستا اقدام به نصب گیت‌های امنیتی در ورودی‌های مسجد کرده اما نمازگزاران فلسطینی از ورود به مسجد الاقصی از طریق این گیت‌ها خودداری می‌کنند و ترجیح می‌دهند نماز را مقابل درهای مسجد اقامه کنند.

تظاهرات مراکشی‌ها در حمایت از مسجد الاقصی

از سوی دیگر صدها فعال مراکشی شامگاه روز دوشنبه با برپایی تظاهراتی در رباط، پایتخت مراکش با مسجد الاقصی و قدس شریف در برابر تجاوزات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهایی خواستار توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی، توقف شهرک سازی این رژیم و هرگونه اقدام در جهت عادی سازی روابط با آن شدند.

تظاهرکنندگان شعارهایی در حمایت از ملت فلسطین به ویژه ساکنان قدس و آزادی این سرزمین مقدس سردادند.

آن‌ها همچنین پرچم فلسطین و تصاویر قدس و پلاکاردهایی در دست داشتند که طی آن خواستار مداخله فوری کشورهای اسلامی و عربی برای توقف تجاوزات و جنایت‌های ضد انسانی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و تلاش برای دفاع از مسجد الاقصی و اقامه نماز در داخل آن شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین