کد خبر: ۴۶۱۷۳۹
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴

آیت الله مصباح: انتخاب راه حق از باطل جای مذاکره نیست

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: مسیر انتخاب راه حق از راه باطل مسیر سرنوشت سازی است که نتیجه اش در ابدیت روشن می شود و قابل مذاکره نیست.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه سه شنبه در جمع 400 نفر از دختران دانشجوی بسیجی شرکت کننده در بیست و دومین طرح ولایت، در مشهد افزود: در این جایگاه نمی توان نشست و مذاکره و بده بستان کرد که یک خرده ما و یک خرده هم آن طرف کوتاه بیاید چون آنها هیچوقت کوتاه نخواهند آمد و کلاه را تا سینه بر سرمان می کنند و این امر بارها اتفاق افتاده اما باز هم کسانی می خواهند که تجربه را تکرار کنند.
 
وی با اشاره به داستان حضرت ابراهیم در قرآن گفت: آن حضرت با وجود این که در قوم خودش تک بود و فقط چند نفری جز پیروانش بودند اما پرستیدن بتها را ناشایست می دانست و آن را بیان می کرد و بتها را هم عملا شکست.
 
او افزود: اما کار مهمی که ایشان و پیروان اندکش انجام دادند این بود که پس ابلاغ رسالت و دعوت به ایمان پس از مشاهده لجبازی کفار به آنها گفتند که ما از شما و از معبودهایتان بیزاریم و آبمان با شما در یک جوی نمی رود و به این هم اکتفا نکردند و صاف به آنها گفتند که میان ما و شما برای همیشه رابطه دشمنی است تا به راه راست در آیید.
 
آیت الله مصباح خطاب به دانشجویان گفت: این کار حضرت ابراهیم را یاد بگیرید و انجام دهید چون قرآن می گوید کار زیبایی است یعنی ابراهیمیان چنین کردند و قرآن می گوید شما هم باید چنین کنید. همه مسلمانان اما این کار را یاد نگرفتند و این قابل بررسی است که چرا در حالی که قرآن تصریح بر این کار می کند به آن عمل نمی کنند.
 
وی افزود: قوام حرکات و رفتار انسانها به دو امر آگاهی و انگیزه بستگی دارد و اگر نقصی در رفتار ما باشد یا آگاهی ما ضعیف است یا انگیزه امان. پیامبران آمده اند که در ابتدا آگاهی ما را به کمک وحی تامین کنند و از طریق تزکیه هم انگیزه ما را برای انجام امور خیر بهبود بخشند.
 
او ادامه داد: لازم نیست که انسانها همه چیز را بدانند و نمی توانند که همه چیز را بدانند اما اگر آگاهی لازم را کسب کنیم و بنا را بر این بگذاریم که بر اساس آن آگاهیها خود را بسازیم جزو کسانی خواهیم شد که خدا در مقابل ملائکه اش به آنها افتخار می کند.
 
دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی یا طرح ولایت با همکاری سازمان بسیج دانشجویی و معاونت آموزشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از تابستان سال 1375 شروع و تاکنون 21 دوره آن برگزار شده است.
 
در این طرح جوانان دانشجوی بسیجی با مبانی اندیشه اسلامی آشنا شده و نسبت به رویارویی با شبهات عقیدتی و سیاسی خود را ایمن می‌سازند. از اهداف دوره‌های طرح ولایت معرفی و ترویج فرهنگ ناب اسلامی، معارف قرآن کریم و اهل بیت(ع)، آشنایی اقشار مختلف جامعه به ‌ویژه افراد محصل با مبانی اندیشه اسلامی و مباحث مرتبط است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین