کد خبر: ۴۶۱۹۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

مدیریت برتر: تعامل، همدلی و استفاده از ظرفیت نسل جوان

نکته قابل تآمل در طی سالهای اخیر روند کند در جذب و پرورش افکار و ایده‌های قشر جوان و عدم استفاده از آنان درسطح مدیران عالی کشور می‌باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی عبدی- اینک که به لطف ایزد منان و با همدلی، هماهنگی و حضور گسترده آحاد ملت در انتخابات دوازدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری و پنجمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر و روستا مردم سالاری واقعی در میهن اسلامی محقق گردید و برآیند آن اعتماد دگرباره‌ی مردم به تفکر، ایده و منش اصلاحات، اعتدال، تغییر و توسعه ایران اسلامی بود جای آن دارد که در این برهه یادی بکنیم  از نقش بی‌بدیل  نسل جوان در تحقق این مهم که بی‌هیچ ادعا و سهم‌خواهی گام در این عرصه نهادند؛ کسانی که آمدند و تغییر دادند. 

حال که قدری امواج تبلیغاتی رقبا فروکش کرده لازم است که محورنشینان ضمن همدلی، هماهنگی و تعدیل در سلایق و رفع کدورت‌ها در جهت حفظ و تداوم این راه عزم خویش را بیش از پیش جزم نمایند و از نسل جوان که داشته‌ای گرانمایه است بهره لازم و کافی را ببرند و در بکارگیری و پرورش مدیران حال و آینده نقش مشارکتی فعال داشته باشند و به جای بهره‌برداری صرف، هواخواه و دنباله‌رونمودن نخبگان این نسل از ایده و اندیشه‌های این قشر بی‌مدعا استفاده نمایند. هرچند که ارائه‌ی ایده و تفکر و ایضآ هواداری و حمایت هردو از نیازهای اساسی در رسیدن به یک تصمیم موفق است لیکن عدم توازن و جایگزینی این دو اثرات سوئی دارد که متاسفانه در حال حاضر در جامعه مشهود است.

نکته قابل تآمل در طی سالهای اخیر روند کند در جذب و پرورش افکار و ایده‌های قشر جوان و عدم استفاده از آنان درسطح مدیران عالی کشور می‌باشد.

در یک نگاه علمی به روند پایداری سیستمها و چرخه عمر سازمانی مشاهده شود که پس از مرحله تولد، رشد و بلوغ به مرحله شکوفایی سیستم و سازمان نائل می‌آییم که  عدم تعامل مثبت با محیط و هراس از هرگونه تغییر وتحول نهایتا سیستم‌ها و سازمانها را به مرحله تنزل و فنا سوق می‌دهد.

 با محوریت مطلب فوق بی‌شک نیاز امروز مدیران و مسئولان در جامعه؛ تدبیر و دوراندیشی، سعه‌ی‌صدر و پرهیز  از ستیزه‌جویی، عدالت، استفاده از خرد جمعی و مشورت می‌باشد و نکته مهم اینکه نباید هیچ گاه نظارت عالیه پروردگار عالمیان مورد غفلت واقع شود که این فرمایش حضرت علی (ع) که می‌فرمایند: "مدیریت و رهبری" عرصه آزمایش مردان خداست (نهج البلاغه: سخنان حکمت آمیز و قصار ،441 ) موید این مطلب بوده و الگوی مدیریت اسلامی را به خوبی نمایان می‌سازد.

 سخن آخر اینکه؛ اصلاحات بعد از گذار مسیرهای پر پیچ و خم در مرحله شکوفایی فراگیر قرار گرفته که مدیریت توانمند  وبخردانه و استفاده از تمام ظرفیت‌های مادی و معنوی موجود می‌تواند بر اقتدار و پایداری آن بیافزاید. 

*عضو شورای اسلامی شهر سهرورد(زنجان)
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین