کد خبر: ۴۶۲۶۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

روسیه: تایید اجرای کامل برجام توسط تهران/ تحریم های ضدایرانی ناقض توافق است

روسیه با اشاره به نتایج برگزاری کمیسیون مشترک برجام در وین، اعلام کرد: طرف روسی در این نشست تاکید کرد که اعمال تحریم های جدید در مورد ایران ناقض توافق تهران و 1+5 است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، در هشتمین کمیسیون مشترک برجام که روز جمعه در وین برگزار شد، «همه شرکت کنندگان» بر پایبندی به تعهدات برجامی خود و نیز اجرای کامل و موثر آن در فضایی سازنده تاکید کردند.

وزارت امور خارجه روسیه امروز (یکشنبه) در بیانیه خود نوشت: نشست کمیسیون مشترک ایران و گروه 1+5 به مناسبت دومین سال برجام برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران در وین برگزار شد و به بررسی روند اجرای تعهدهای طرف های شرکت کننده مطابق اصول اقدام متقابل قید شده در توافق اختصاص داشت.

در ادامه بیانیه آمده است: تمامی شرکت کنندگان در نشست کمیسیون مشترک، تایید کردند که ایران کامل به تعهدهای داوطلبانه در چارچوب برجام پایبند بوده و در سطح لازم با آژانس بین المللی انرزی اتمی همکاری می کند و این سازمان هم بارها این رویکرد تهران را تایید کرده است.
در ادامه بیانیه افزوده شده است: این وضعیت، امکان ایجاد زیربنای محکم برای اجرای پایدار و فراگیر توافق ها در باره برنامه هسته ای ایران را فراهم می کند.

وزارت خارجه روسیه همچنین تاکید کرده است: در نشست کمیسیون مشترک، مسائل مربوط به تحریم ها و دسترسی تهران به همکاری های مالی و اقتصادی بین المللی بررسی شد و طرف روسی بر اهمیت رعایت کامل مفاد برجام از سوی همه طرف های توافق بین المللی مطابق قطعنامه 2231 شورای امنیت از جمله در مساله مربوط به لغو تحریم های یکجانبه علیه ایران تاکید کرد.

در بیانیه آمده است: هر گونه اقدام مغایر با این اصل، به استحکام برجام ضربه می زند و به ساختار همکاری های اقتصادی بین المللی زیان وارد می کند.

وزارت خارجه روسیه نوشته است: طرف روسی برحمایت قاطعانه و بدون قید وشرط از برجام تاکید می کند و برای اعمال تدابیر لازم به منظور اجرای موثر توافق ها همسو با منافع جامعه جهانی، آمادگی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین