کد خبر: ۴۶۳۰۸۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰

حضور کاروان زیرسایه خورشید در 34 کشور دنیا

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: در دهه کرامت سال جاری کاروان زیرسایه خورشید علاوه بر فعالیت در 150 شهر کشور، در 34 کشور دنیا حضور می‌یابند.
آفتاب‌‌نیوز :
 حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت که امروز 2 مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: در دهه کرامت هر شب جشن شکوه رضوان در صحن جامع رضوی برپا می‌شود و در هر شب میزبان گروهی خاص از مخاطبان خواهیم بود.

گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: امسال مراسم تعویض پوشش ضریح حرم مطهر با حضور خانواده‌های شهدای جهان اسلام برگزار می‌شود، همچنین برخی برنامه‌ها و جشن‌ها از شبکه‌های سراسری تلوزیون نیز پوشش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افتتاح زائرشهر رضوی از برنامه‌های محوری آستان قدس در دهه کرامت امسال است، خاطرنشان کرد: کلنگ‌زنی این پروژه از یک سال قبل انجام گرفت و فاز اول آن امسال به اتمام رسید که در دهه کرامت و در روز میلاد امام رضا(ع) این اول آن به بهره‌بردای خواهد رسید.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس گفت: در طول سال تسهیلاتی برای محرومان و زیارت‌اولی‌ها اعطا می‌شود و در دهه کرامت امسال نوجوانان و جوانان از مناطق محروم توفیق زیارت امام رضا(ع) را پیدا می کنند. همچنین معاونت امداد مستضعفین آستان قدس در طی این دهه 6 هزار و 200 جهیزیه به زوج‌های محروم می‌دهد.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه برنامه‌هایی در سطح بین‌المللی از سوی معاونت آستان قدس برگزار می‌شود، بیان کرد: پویا‌نمایی "در مسیر باران" در این دهه با موضوع سفر امام رضا(ع) از مدینه به مرو اکران خواهد شد، تهیه‌کننده آن آستان قدس است و در هشت شهر کشور اکران خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره سرودهای مذهبی با عنوان "آوای رضوان" گفت: این جشنواره در سطح کشور برگزار می‌شود و 250 سرود به این دبیرخانه ارسال شده و 25 سرود حرفه‌ای از این جشنواره سفارش تولید گرفته‌اند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان آستان قدس رضوی و حوزه علمیه خواهران کشور عنوان کرد: با امضای این تفاهم‌نامه اولین شبکه خادم‌یاران خانواده در دهه کرامت فعال می‌شود، 350 نفر نیز از خواهران در کارگاه‌های آموزشی مرتبط شرکت خواهند کرد. این تفاهم‌نامه در حوزه فرهنگی و علمی است.

گنابادی‌نژاد با بیان این که جایزه جهانی گوهرشاد برای دومین سال به هشت نفر اعطا می‌شود، افزود: یک کمیته رزومه داوطلبان را بررسی کرد و هشت تن برگزیده شدند، این برنامه در سطح بین‌المللی اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا،وی با اشاره به اینکه کاروان‌های زیر سایه خورشید در دهه کرامت فعالیت خود را آغاز می‌کنند، افزود: برای اولین سال در دهه کرامت سال جاری علاوه بر فعالیت در 150 شهر کشور، در  34 کشور دنیا حضور می‌یابند.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی عنوان کرد: در این دهه "هفته‌های فرهنگ رضوی" در خارج از کشور برگزار می‌شود، این هفته‌ها در 24 کشور جهان با مشارکت تشکل‌های مختلف برپا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس طرح خادمین امام رضا(ع) دو هزار دختر و پسر لباس خادمی را به تن می‌کنند، همچنین در این دهه از هنرمندان رضوی تقدیر به عمل می‌آید.

گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه جشنواره کتاب سال رضوی در این دهه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: 330 اثر به این جشنواره رسیده است و برگزیدگان این جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین