کد خبر: ۴۶۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۵ - ۱۲:۵۵

چاوز: بهای نفت از صد دلار بیشتر می شود

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش فایننشال تایمز، وی که در جلسه ای در لندن سخن می گفت، با بیان اینکه درصورت تعرض آمریکا به ایران، بهای نفت به بشکه ای صد دلار یا بیشتر خواهد رسید، گفت که در این صورت طبقه متوسط مردم انگلیس دیگر نمی توانند از خودروهای خود استفاده کنند. 

چاوز هم چنین گفت در صورت تعرض امریکا به ایران،این کشور در مورد اسرائیل آن را تلافی خواهد کرد که در نتیجه آن درگیری گسترده ای در منطقه ایجاد خواهد شد. جروزالم پست با بیان مطلب فوق در این خصوص افزود که رییس جمهور ونزوئلا سپس با تروریست خواندن جورج بوش، از جنگ عراق انتقاد کرده و آن را ویتنام قرن 21 توصیف کرد. وی با اشاره به اینکه امریکا نمی داند در عراق چه می کند، گفت که درصورت تکرار تجربه ای مشابه در مورد ایران، اوضاع بسیار بدتر خواهد شد.

دیدار چاوز از انگلیس تنها شامل ملاقات با شهردار چپ گرای شهر لندن شده است، بسیار بحث برانگیز بوده چرا که وی با هیچ یک از وزرای دولت انگلیس دیدار نخواهد کرد. روزنامه فایننشنال تایمز با اشاره به موضع گیری اخیر چاوز، آن را ناشی از افزایش بهای نفت و به دنبال آن افزایش اعتماد به نفس وی در امریکای لاتین می داند. 

این روزنامه به استقبال گرم 500 نفر از اعضای پارلمان و فعالان انگلیس اشاره می کند که برای گوش فرادادن به سخنرانی وی در مورد انقلاب بولیواری کشورش جمع شده بودند. به نوشته فایننشنال تایمز، چاوز در آخرین دیدار خود از انگلیس در سال 2001 با تونی بلر نخست وزیر این کشور و ملکه الیزابت دیدار کرده بود ولی به علت مواضع واشنگتن در قبال ونزوئلا و جنگ عراق، تنش ها میان ونزوئلا و دو کشور انگلیس و آمریکاافزایش یافته است و در این بین دولت بریتانیا سعی در بی اهمیت جلوه دادن دیدار وی دارد و آن را شخصی توصیف می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین