کد خبر: ۴۶۵۷۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۲

۳۲۹ تن بر اثر ریزگردهای سیستان راهی بیمارستان شدند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه ۱۲ مرداد گفت: افزایش غلظت ذرات معلق در هوا ناشی از توفان گرد و خاک در سه روز گذشته، ۳۲۹ تن از مردم منطقه سیستان را راهی مراکز درمانی و بیمارستان‌ها کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامرضا اربابی با اعلام اینکه «این افراد با مشکلات تنفسی، قلبی و چشمی به مراکز درمانی شمال استان مراجعه کرده اند،‌ افزود که در روز پنجشنبه،‌ وزش باد همراه با گرد و غبار میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان‌های شمال استان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) به سه برابر حد مجاز رساند.

هر ساله وزش بادهای ۱۲۰ روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ماه ادامه دارد.

در این ارتباط،‌ علی ملاشاهی، رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، گفته که سرعت وزش توفان در منطقه سیستان ۸۳ کیلومتر در ساعت بوده است.

به گفته وی٬ وزش این توفان٬ شعاع دید افقی را در شهرستان زهک تا ۱۵۰۰ متر و در شهرستان زابل تا ۴ هزار متر کاهش داده است.

در ماه‌های اخیر و همزمان با آغاز وزش بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان٬ صدها تن از شهروندان این منطقه٬ راهی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده‌ بودند.

علاوه بر این، تعداد زیادی از پروازهای منطقه لغو شد، بسیاری از محورهای مواصلاتی شهری و روستایی سیستان به دلیل شن‌های روان مسدود شد و روستاهای زیادی برای چند روز در محاصره شن‌های روان قرار گرفتند.

استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲.۸ میلیون نفر جمعیت پهناورترین استان ایران محسوب می‌شود که امکان دارد همزمان چند پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.

منطقه سیستان در شمال این استان در سال‌های گذشته با بحران خشکسالی و وزش توفان و گردو غبار مواجه بوده و گسترش بیماری‌های چشمی، تنفسی و ریوی ناشی از این طوفان‌ها مردم این منطقه را با مشکلات جدی رو به رو کرده است.

دوم تیرماه سال جاری نیز رسانه‌ها در ایران گزارش کردند که دمای هوا در زاهدان پس از ۶۹ سال به بیش از ۴۳.۴ درجه سانتی‌گراد رسید و رکورد زد.
منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
انصاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
0
0
مشکل بادهای صد و بیست روزه نیست مشکل خشک شدن تالاب ها در اثر مدیریت افتضاح سیستم است خشکسالی هم مزید بر علت شده این بادها روزگاری موجب لطافت هوای منطقه میشد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین