کد خبر: ۴۶۶۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

تقدیر میرسلیم از مواضع روحانی در مراسم تنفیذ و تحلیف/حبیبی: دولت خط قرمز فتنه را رعایت کند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر حزب ارتباط مناسبی با رسانه ها نداشته باشد یک نقص است. حزب موتلفه هیچ‎گاه با رسانه‎ها جناحی رفتار نکرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرآنلاین، سیدمصطفی میرسلیم، امروز سه شنبه 17 مرداد در مراسم گرامی داشت روز خبرنگار گفت: رئیس جمهور در مراسم تحلیف و تنفیذ گفت دسترسی آزاد و آسان به اطلاعات حق مردم است. این جمله نوید بخشی برای مردم است که رئیس جمهوری به عنوان احقاق کننده و دفاع کننده از حق مردم در رسمی ترین مراسمی که ابتدای کار اوست چنین گفت. امیدواریم که این امر محقق بشوند و مردم بتوانند به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند. این مژده ای برای خبرنگاران است که کارشان آسان می شود.

وی افزود: رئیس جمهور همچنین گفت دانستن و در جریان امور کشور قرار گرفتن il حق مردم است. بنابراین مسئله ای برای پنهان کردن نمی ماند. این جمله تفسیر هم نمی خواهد. البته افشا کردن برخی اطلاعات که جنبه اطلاعاتی و امنیتی دارد، جایز نیست و مردم هم چنین انتظاری ندارند. اما بقیه اطلاعات باید مطرح شود، دست خبرنگاران از مجموعه اطلاعات و دانستنی ها پر خواهد بود. رئیس جمهور همچنین ریشه کنی فقر و فساد را حق مردم خواند.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه یادآور شد: به نظرم اگر به این قول ها عمل شود به اداره صحیح کشور خیلی کمک خواهد کرد و موجب تقویت مشارکت مردم خواهد شد. رئیس جمهور به طرف مردم دست دراز کرد تا به پیشرفت کشور کمک شود.

وی ادامه داد: این اخبار، آگاهی ها و اطلاعات امانتی است که در اختیار خبرنگاران قرار می گیرد. من دوره ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت داشتم بنابراین جایگاه و اهمیت این امانت را می دانم. اگر اطلاعات ناقص یا اغراق انگیز یا یأس آور بیان شود خیانت در امانت است. بنابراین امیدوارم خبرنگاران نسبت به اطلاع رسانی مناسب اقدام کنند.

رئیس هیأت امنای نشریه شما یادآور شد: حالا که می خواهد بهاری در حوزه اطلاع رسانی برای پیشرفت کشور به وجود بیاید خبرنگاران مراقب باشند تا آنچه حق مردم است، انعکاس پیدا کند بدون آنکه اغراق آمیز، ناقص یا یأس آور باشد. برخی مسئولان برای آنکه جلب توجه صورت بگیرد، از یکسری امکانات مادی که دون شأن خبرنگاران است استفاده می کنند. اين اصلا صحیح نیست که مناسباتی به غیر مناسبات محتوایی بین مسئول و خبرنگاری برقرار شود.

وی افزود: اگر من یک خبرنگاری را خریدم و سعی کردم نظر او را جلب کنم تا نوعی مطلب را منعکس کند که حق مطلب نیست، شروع یک فساد است. البته ما اعتقاد نداشتیم در جمهوری اسلامی چنین اتفاقی بیفتد، ولی متأسفانه رخ داده است. برای آنکه آن جمله رئیس جمهوری محقق شود باید جایگاه خبرنگار از چنین مسائلی منزه شود.

میرسلیم اظهار کرد: برخی خبرنگاران علاقه مند هستند از مسئولان گزک بگیرند تا آن را برای مخاطب بزرگنمایی کنند. حتی اگر موضوعی در سخنان یک وزیری یا مسئولی بود، خبرنگار باید آن را متذکر شود که انعکاس مطلب به این صورت ایجاد شبهه در افکارعمومی می کند. معتقدم اگر آگاهی جایگاه خودش را پیدا کند، پیشرفت هم جایگاه خودش را پیدا خواهد کرد.

اسدالله بادامچیان نیز در این نشست خبری روز خبرنگار را تبریک گفت و اظهار کرد: امیدواریم جامعه خبری در انعکاس مطالب به پیشرفت دست پیدا کند. در چهلمین سالگرد جمهوری اسلامی باید با استفاده از تجارب گذشته، تکامل خبرگیری، خبردهی و خبررسانی با هم کار کنیم تا بتوانیم بالاترین رتبه اطلاع رسانی را در جهان داشته باشیم.

وی افزود: در انتخابات شاهد برخی بداخلاقی ها و کم اخلاقی و رفتارهای باندی بودیم. البته شاهد فعالیت های صحیح خبری هم بودیم. باید تلاش کنیم در مسیر بعدی خبرنگاری بتوانیم رعایت اخلاق، صمیمت و گرم بودن ملت را رعایت کنیم. در این انتخابات گفتیم نامزد مستقل موتلفه که به صحنه می آید، فعالیت مناست خبری را خواهد داشت و این مسئله مشاهده شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: چه اشکالی دارد که حرف های خوب‎مان را خوب بزنیم. امیدواریم جامعه خبری خودش بررسی کند و یک منشور خوبی را تدوین کند.

محمدنبی حبیبی دبيرکل موتلفه اسلامي نیز ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: در ارتباط با رسانه ها به عنوان تشکیلات حزبی یک نیازمندی دائمی داریم. اگر حزب ارتباط مناسب با رسانه ها نداشته باشد، یک نقص محسوب می شود. موتلفه هیچ گاه با رسانه ها جناحی رفتار نکرد. به عنوان دبیرکل تعداد مصاحبه هایم با رسانه هایی که همفکر ما نیستند کمتر از رسانه هایی که هم سلیقه با ما بودند نیست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: لازم می دانم بگویم دولت یازدهم با ادعای عمل فراجناحی کار خود را آغاز کرد. معتقدم این اعلام در عمل خیلی مورد توجه قرار نگرفت. نمی خواهم بگویم منحصرا دولت یازدهم در عزل و نصب ها با نگاه به یک جناح عمل کرد. این را نمی گویم، چون بی انصافی است؛ اما واقعا دولت یازدهم در عزل و نصب ها فراجناحی عمل کرد؟ خود دستگاه ریاست جمهوری بررسی کنند که آیا در عزل و نصب های چند هزار مدیر به نگاه فراجناحی عمل شده است؟ من خودم بررسی کردم دیدم حداقل در بخش سیاسی این وعده به عمل تبدیل نشده است.
وي افزود: الان هم فصل آغاز کار دولت دوازدهم است. دولت خط قرمز فتنه را درباره کسانی که حکم قضایی در این رابطه دارند، رعایت کند. همچنین این وعده فراجناحی را در آغاز دوره دوازدهم ریاست جمهوری رعایت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین