کد خبر: ۴۶۷۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
رییس سازمان غذا و دارو اعلام کرد:

حمایت بی نظیر دولت یازدهم از هزینه داروی بیماران صعب العلاج /پیوستن ایران به پروتکل بین المللی بازرسی و نظارت

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ایران به زودی به پروتکل بین المللی بازرسی و نظارت دارو می پیوندد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا ، رسول دیناروند روز یکشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: 10 سال است که تلاش می کنیم به پروتکل بین المللی بازرسی و نظارت دارو بپیوندیم و به زودی این اتفاق رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق رخ دهد نظارت دارو ی ایرانی، اعتبار جهانی خواهد یافت.
وی با اشاره به کیفیت خوب داروهای ایرانی گفت: استاندارد های فعلی دارو منطبق بر استانداردها ی ایرانی است اما برخی پزشکان، انتظار دارند داروهای ما استاندارد سازمان غذا و داروی آمریکارا داشته باشند درحالی که چنین چیزی در دنیا مرسوم نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: این سازمان مطمئنا اگر فرآورده دارویی پایین تر از استاندارد های لازم باشد را اجازه ورود به کشور نمی دهد یا آنکه آنها را از بازار جمع آوری می کند و برهمین اساس هر سال، 10 تا 20 قلم دارو از بازار جمع آوری می شود.
دیناروند تاکید کرد: هرچند به حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی توجه داریم اما در مورد ضوابط حاکم بر دارو های کشور، سازشی انجام نمی شود.

وی تصریح کرد: ممکن است بسته بندی دارو های ما ساده باشد و بازار یابی برای آنها صورت نگیرد اما حق نداریم درمورد کیفیت آن شک کنیم.
به گفته وی، 95 درصد داروها ی کشور، تولید داخل بوده و 70 درصد بازار از نظر ارزشی در اختیار دارو های داخلی است و اگر به کیفیت دارو ها بی اعتماد باشیم، از نظر تکیه بر صنعت داخلی، دچار خلل می شویم.

**حمایت بی نظیر دولت یازدهم از هزینه داروی بیماران صعب العلاج

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: هزینه دارو از جیب بیماران صعب العلاج قبل از دولت یازدهم، 45 درصد بود که در سال 95 به 11 درصد رسید.
دیناروند افزود: تعداد این بیماران، 500 هزار نفر است اما یک سوم هزینه کل داروی کشور مربوط به آنان است.

وی اضافه کرد: این اتفاق برخلاف کاهش اعتبار حمایت مالی از بیماران بود، اعتبار حمایت مالی از بیماران در سال آخر دولت قبلی، دو هزار و 400 میلیارد تومان بود درحالیکه این رقم در سال آخر دولت یازدهم به دو هزار و یکصد میلیارد تومان رسید اما به دلیل کاهش واردات دارو های گران قیمت و کنترل قیمت‌ها به جیب بیماران فشار نیامد.
وی خاطرنشان کرد: دسترسی راحت تر و افزایش نیافتن قیمت داروها جزو افتخارات دولت یازدهم است و در دولت دوازدهم نیز حفاظت خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین