کد خبر: ۴۶۹۳۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

شریعتمداری: مکلفیم کیک اقتصادی کشور را بزرگ‌تر کنیم

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تهیه سند استراتژی توسعه صنعتی ایران از اولویت‌های این وزارتخانه است، گفت: مهمترین رسالت ما رقابتی کردن تولید در داخل است.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری در دفاع از برنامه‌های خود اظهار داشت: در برنامه هایی که تقدیم مجلس شده ضمن پیش بینی اهداف کلی، اهداف کمی در سطح خرد و کلان نیز مورد توجه قرار گرفته است. در واقع کلیه برنامه های این وزارتخانه مبتنی بر اسناد بالادستی تهیه شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان داروی موثر در حل مشکلات اقتصادی کشور در برنامه های پیشنهادی نیز مورد توجه قرار گرفته و برنامه ششم توسعه هم از مهمترین تکیه‌گاه‌ها برای تهیه برنامه بوده است.

شریعتمداری در ادامه با تاکید بر توجه به تولید محوری و رقابتی کردن تولیدات در کشور گفت: لازم می‌دانم توضیحاتی را از وضع کنونی نظام اقتصادی و تجاری ارائه دهم. در واقع سهم ما از کیک اقتصادی جهانی را حجم سرانه تولید ناخالص داخلی مشخص می‌کند و این حجم در مقایسه با توانایی بالقوه کشور قانع کننده نیست.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: مکلف هستیم تا کیک اقتصادی کشور را برای بهره مندی همه بخش ها بزرگتر کنیم، در واقع براساس گزارش منتشر شده از نهادهای متولی از جمله صندوق بین المللی پول، در سال ۲۰۱۶ ایران پس از ترکیه و عربستان در رتبه ۲۷ در جدول GDP جهانی قرار دارد. لذا باید حرکت شتابنده خود در تولید ناخالص داخلی را مورد توجه داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
کیک اقتصادی کشور هر روز بزرگتر می شود البته برای افراد ویژه ای که چند دهه است که حکومت را ارثیه می پندارند و فقط صندلی تغییر می دهند. وگرنه بان بیات مردم که هر روز خمیرتر و بیات تر می شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین