کد خبر: ۴۷۰۱۴۷
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

بلومبرگ: پول‌های آزاد شده ایران می‌تواند در مقابله با حمله ترامپ به برجام موثر باشد

خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که پول‌های آزاد شده ایران در اثر برجام می‌تواند به مقابله این کشور با هرگونه تلاش ترامپ در حمله به برجام در آینده موثر واقع شود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی نوشت: برجام آن میزان از سرمایه‌گذاری خارجی را که ایران انتظار داشت برای این کشور ایجاد نکرد، اما میلیون‌ها دلار پول‌های آزاد شده ایران در اثر توافق هسته‌ای می‌تواند به مقابله با تلاش‌های ترامپ در جهت از بین بردن برجام در آینده موثر باشد.

با توجه به اینکه ترامپ همواره با بی‌میلی پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرده است و بر سر این موضوع نیز با وزیر خارجه و مشاوران خود اختلاف دارد، موضوع این است که آیا برجام باقی خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) که مسئول راستی آزمایی برنامه هسته‌ای ایران است بارها در گزارش‌های خود پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود را تایید کرده است.

 طرف‌های دیگر برجام مثل چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آلمان نیز از توافق حمایت می‌کنند چراکه از سوی شرکت‌های تجاری این کشورها فشار زیادی بر دولتها به دلیل سرمایه‌گذاری در ایران انجام می‌شود.

در همین حال بیشتر این دولت‌ها این موضوع را متوجه شده‌اند که منزوی کردن ایران راه‌حل مناسبی نیست.

در ادامه این گزارش، بلومبرگ به برخی از قراردادهای مهم اقتصادی در حوزه‌های مختلف میان ایران و غرب اشاره می کند.

در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی ایران توانسته با کشورهای چین، کره جنوبی، ترکیه، سوئیس و شرکت شل قراردادهایی را امضا کند.

همچنین در حوزه نقل و انتقال شرکت‌های رنو فرانسه و فولکس واگن آلمان قراردادهایی را با ایران امضا کرده‌اند. همچنین شرکت‌های پژو، بویینگ و چندین شرکت فعال در زمینه ریلی با ایران قرارداد امضا کرده‌اند.

در بخش صنعت، شرکت CREC چین با شرکت آلومینیوم ایران توافقی را به ارزش 2 میلیارد دلار برای همکاری در واحد واقع در استان مرکزی امضا کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین