کد خبر: ۴۷۰۲۱۹
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

انتقاد عطریانفر به عارف/ رئیس دولت اصلاحات به ضعف عملکرد فراکسیون امید نقد دارد

محمد عطریانفر معتقد است که فراکسیون امید در حوزه مدیریت نیازمند بازنگری و ارزیابی مجدد ظرفیت‌ها است.
آفتاب‌‌نیوز : عطریانفر اظهار داشت: ما به عنوان چهره های اصلاح طلب در جبهه اصلاحات، اطلاعات دقیقی از آنچه در فراکسیون امید و پارلمان می گذرد، نداریم. اما پیام هایی که از سوی برخی نمایندگان شنیده ایم، نشان می دهد که عملکرد مدیریت فراکسیون امید در جریان رای اعتماد به وزرا، چندان رضایت بخش نبوده است.

به گزارش انتخاب، وی افزود: علت این تحلیل ناشی از آن است که بخشی از نیروهای فراکسیون امید مشخصا رای خود را به چهره های مورد نظر روحانی ندادند. طبیعی است که اگر مدیریت مناسب تری صورت می گرفت، شاید شخصیتی مثل حجتی که عملکردش مورد تایید همه جناح ها است، رای بالاتري می گرفت یا مهندس بیطرف که از چهره های موفق دولت اصلاحات بود، می توانست رای اعتماد بگیرد.

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: مجموع دیدگاه‎ها دلالت بر آن دارد که فراکسیون امید در مدیریت نیازمند بازنگری است و باید ظرفیت ها دوباره ارزیابی و تجدید ساختار شوند تا امکان اعتماد قطعی به این فراکسیون در برخی بزنگاه ها فراهم شود.

وی با اشاره به قطع ارتباط فراکسیون امید با جریان های مختلف در درون جبهه اصلاحات گفت: فراکسیون امید رابطه تنگاتنگی با جریاني که شورای عالی اصلاحات آن را نمایندگی می کند، ندارد و رابطه تشکیلاتی ميان آنها برقرار نیست. شاید بخشی از مشکلات ناشی از این ضعف ارتباط باشد.

عطریانفر در پاسخ به سئوالی در مورد برخی انتقادات نسبت به لابی‎گری‎ها گفت: بعضا شاهد بودیم برخی از نمایندگان بیش از انکه ذهنشان متوجه مسئولیت ملی و کلان خود باشد، توقعات و مطالبات شخصی یا منطقه ای خود را تعقیب می کردند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانیکه انتخابات حزبی نداشته باشیم، این مشکلات ادامه خواهد داشت. این آقایان در حالت فورس ماژور وارد لیست شدند، در زمانیکه چهره های مورد انتظار اصلاح طلب نتوانستند به انتخابات راه پیدا کنند.

عطریانفر ادامه داد: نهادهای پشتیبان باید بتوانند با یک ارتباط مستقیم و مستمر با شورا و مجلس، رابطه مستقیم و توجیه گر با این دوستان برگزار کنند و آنها را از برخی عوارض تصمیمات شخصی، غیرملی و منطقه ای باز بدارند.

این شخصیت اصلاح طلب در پاسخ به سئوالی در مورد اظهارات برخی اعضای فراکسیون امید نسبت به انتقادات و سپر کردن رئیس دولت اصلاحات گفت: جناب آقای خاتمی به عنوان شخصیت محوری اصلاحات نقدهای منصفانه ای به ضعف عملکرد فراکسیون امید دارند. ما در اینجا بحث شخصی نمی کنیم، هیچ کس نباید از این انتقادات سازنده برداشت ناصحیح داشته باشد و آن ها را نپذیرد. انتقاد حسن است، به تعبیر حضرت امام، انتقاد جزء مواهب خداوند است و باید ایرادات را مرتفع کنیم. دوستانی که چنین فرمایشی می کنند این سخنان خود را باید اصلاح کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین