کد خبر: ۴۷۰۲۲۰
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷

تبدیل کمیسیون اصل ۹۰ به دیوان نهایی شد /عزل مدیران متخلف در دیوان

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به طرح تبدیل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به دیوان گفت: طرح تبدیل کمیسیون اصل ۹۰ به دیوان دارای اشکالاتی بود که با نشست‌های تخصصی در کمیسیون تغییراتی در بندهای قانونی آن انجام شد.
آفتاب‌‌نیوز : ولی داداشی با اشاره به آمادگی راه آهن جمهوری اسلامی ایران جهت واگذاری بارانداز آستارا-آستارا اظهار داشت: با توجه به بررسی‌ها و تصمیمات نهایی، راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی داریم بارانداز راه آهن آستارا را به سرمایه‌گذاران واگذار کنیم.

به گزارش تسنیم، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این بارانداز شامل دو زون داخلی و خارجی است افزود: سرمایه‌گذارانی که دارای گردش مالی قابل قبولی هستند می‌توانند با ساخت امکانات مورد نیاز جهت تخلیه و بارگیری و ترازیت و ترانشیپ کالا در این بارانداز سرمایه‌گذاری کنند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران بومی در اولویت این سرمایه‌گذاری قرار دارند گفت: اگر سرمایه‌گذار توانمندی در حوزه استان و شهرستان اعلام آمادگی نکند رایزنی‌های لازم را با سرمایه‌گذاران ملی انجام داده و قطعاً با این سرمایه‌گذاری شاهد توسعه تجاری این شهرستان خواهیم بود.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به طرح تبدیل کمیسیون اصل 90 مجلس به دیوان اعلام کرد: طرح تبدیل کمیسیون اصل 90 به دیوان دارای اشکالاتی بود که با نشست‌های تخصصی در کمیسیون تغییراتی در بندهای قانونی آن انجام شد.

داداشی با بیان اینکه با اصلاح آیین نامه و بندهای قانونی، اختیارات کمیسیون اصل 90 مجلس با تبدیل شدن به دیوان افزایش می‌یابد گفت: اگر این کمیسیون به دیوان تبدیل شود می‌تواند مانند دیوان محاسبات عزل و برکناری مدیران را به‌دنبال شکایت‌هایی که به مجلس ارسال می‌شود بررسی و ترتیب اثر دهد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تلخ و دردناک سقوط خودروی حامل جنگلبانان آستارا و با عرض تسلیت به بازماندگان این حادثه بر لزوم توجه بیشتر مسئولان عالی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور به این شهرستان تاکید کرد.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: متاسفانه در شهرستان آستارا اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از امکانات لازم و استاندارد برخوردار نیست و نبود ماشین آلات استاندارد و ایمن یکی از مشکلات عدیده این شهرستان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وسعت جنگل‌ها و مراتع آستارا از کمبود 20 جنگلبان در آستارا خبر داد و افزود: آستارا از کمبود نیروی انسانی در حوزه نگهداری از منابع طبیعی و مراتع رنج می‌برد که امیدوارم هر چه سریعتر نسبت به کمبود نیروی انسانی و امکانات سخت افزاری این حوزه اقدام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین