کد خبر: ۴۷۰۲۲۸
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

افتتاح فاز دوم خط یک مترو شیراز

وزیر کشور فازدوم خط یک قطارشهری‌ (مترو) شیراز را افتتاح کرد.
آفتاب‌‌نیوز : عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور فاز دوم خط یک قطار شهری شیراز و ایستگاه های پیش بینی شده در این مسیر 10 و نیم کیلومتری را سه شنبه 31 مرداد 96 افتتاح کرد.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا بنا به اعلام استاندار فارس دولت تمام سهم خود را برای اجرای پروژه قطار شهری شیراز پرداخت کرده است و فاز دوم خط یکم که برای اجرای آن بیش از یک هزار میلیارد تومان هزینه شده را می توان مهمترین قطعه قطار شهری شیراز دانست.

فازدوم خط یک قطارشهری شیراز،‌ مرکز این شهرومراکز تاریخی و درمانی را به فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز متصل می کند و دسترسی به این بخش ها را برای شهروندان، مسافران و گردشگران آسان می سازد.

براساس اعلام مسئولان مربوط،‌ در آینده نزدیک شاهد آغاز اجرای خط 2 قطار شهری شیراز (حد فاصل آرامگاه سعدی تا ورزشگاه 50 هزار نفری پارس در میانرود) خواهیم بود.

با اجرا و بهره برداری از خط 2 قطار شهری شیراز شاهد حرکت مترو در مسیرهای آرامگاه سعدی، آرامگاه حافظ، میدان آزادی (گاز)، میدان امام حسین (ع) (ستاد)، میدان بسیج (میدان فرودگاه قدیم)، شهرک میانرود و در نهایت ورزشگاه 50 هزار نفری پارس خواهیم بود.

سید محمد علی افشانی استاندار فارس پیشتر گفته بود دولت در اسفندماه پارسال 770 میلیون دلار برای این خط تصویب و ابلاغ کرد و هم اینک نیز مقدمات برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار و سرمایه گذار در حال انجام است.

اسدالله حاجی زمانی مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز در این آیین گفت:‌فاز دوم خط یک از چهار راه زند آغاز می شود و تا میدان الله (فرودگاه شیراز) ادامه دارد.
وی ادامه داد:‌هم اینک در فاز دوم خط یک ایستگاه ولیعصر (عج)، ایستگاه فضیلت، ایستگاه شهید دوران، ایستگاه شهید دستغیب فعال است.

فاز اول خط یکم قطار شهری شیراز در مسیر فلکه نمازی تا میدان احسان بیستم مهر 1393 افتتاح شد.
قطار شهری شیراز به طور کلی دارای 6 خط است که طول این شش خط جمعاً 90 کیلومتر خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین