کد خبر: ۴۷۰۵۴۸
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶

مراسم تحلیف اعضای شورای شهر یاسوج به‌دلیل غیبت برخی اعضا برگزار نشد

مراسم تحلیف شورای دوره پنجم شهر یاسوج در محل فرمانداری بویراحمد و با حضور غلام محمد زارعی، نماینده بویراحمد و دنا در مجالس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار، فرماندار بویراحمد و برخی از مسئولان برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدکاظم نظری، فرماندار شهرستان بویراحمد در این مراسم گفت: شوراهای اسلامی از جایگاه ویژه‌ای در قرآن برخوردار است و آنها برای رفع مشکلات مردم و شهر تشکیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه بعضی‌ها می‌گویند حتماً شهردار باید از طایفه من باشد، افزود: در قرن ۲۱ این یک آفت و مایه تأسف محسوب می‌شود.

نظری با اشاره به اینکه شوراها باید سبب توسعه و پیشرفت هر منطقه شوند نه اینکه آنها خود مانع توسعه باشند، بیان کرد: گاهی شوراها تقسیم به اقلیت و اکثریت می‌شوند و افراد حاضر در گروه اکثریت برای حفظ خود در گروه اکثریت از بسیاری از خطاها چشم پوشی می‌کنند .

فرماندار شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: گاهی بعضی از اعضای شورا چنان وارد کار اجرایی می‌شوند که گویا آنها شهردار هستند، این اعضا حتی در آوردن و بردن نیروها نیز دخالت می‌کنند .

نظری با بیان اینکه در دوره گذشته بعضی از اعضای شوراها حتی تلفن ما را جواب نمی‌دادند، تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی نباید خود را گرفتار کارهای حاشیه‌ای کنند، در دوره‌های گذشته شوراهایی که وارد مسائل حاشیه‌ای شدند، سودی برای شهر و منطقه خود نداشتند .

وی ادامه داد: همه اعضای شوراهای اسلامی باید از دو دستگی و اختلافات بپرهیزند و اگر همه قانون و اخلاق اسلامی را رعایت کنند، هیچ وقت مشکل قانونی بوجود نمی‌آید.

فرماندار شهرستان بویراحمد عنوان کرد: در حفظ اموال شهرداری‌ها و اموال مردم باید بر اساس مر قانون عمل شود، شوراهای ما در بسیاری از موارد پیشرو هستند و در دوره پنجم شوراهای اسلامی باید تلاش کنیم که ضعف‌ها برطرف شود .

نظری با اشاره به برخی از اقدامات تلخ در شوراهای اسلامی شهرها بیان کرد: مبادا خدای نکرده بر سر پست و مسئولیتی، معامله‌ای صورت بگیرد که به ضرر مردم و شهر باشد .

وی گفت: فرمانداری آمادگی کامل در راستای توسعه شهرها و کاهش مشکلات مردم را دارد و نهایت همکاری را با شوراها دارد.

فرماندار شهرستان بویراحمد با بیان اینکه آشنایی نداشتن به قوانین شوراها از معضلات شوراهای اسلامی در دوره گذشته بود، اضافه کرد: متأسفانه شاهد بودیم که ساده‌ترین قوانین را برخی اعضای شوراهای ما رعایت نمی‌کردند و بعضا یک شهرداری در طول سه سال مورد حسابرسی قرار نمی ‎ گرفت که این خلاف قانون بود.

به گزارش ایسنا، عبدالکریم عزیزی، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: به دلیل حضور نیافتن دو سوم اعضای شورای شهر یاسوج مراسم تحلیف انجام نشد و در نشست‌های بعدی تصمیم گیری می‌شود .

وی افزود: درصورتی که اعضای شورای شهر یاسوج عمداً در جلسه تحلیف شرکت نکرده باشند و به مقررات ماده 4 دستورالعمل تحلیف تمکین نکنند عملاً شرط بند ج ذیل ماده 30 قانون مصوب 96 را از دست داده و در صورت گزارش فرماندار به هیئت حل اختلاف، مطابق ماده 92 مبنی بر از دست دادن شرایط عضویت اتخاذ تصمیم گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، فرشاد نگین تاجی، محمدرحیم دهرابپور و مسعود خوبانی سه عضو شورای پنجم یاسوج غائبین مراسم تحلیف بودند، هدایت اکبری، علی اکبری‌تبار، کیوان آشنا و فرشید احمدی‌کیش چهار منتخب شورای پنجم اسلامی شهر یاسوج در مراسم تحلیف شرکت کردند، اما به دلیل رسمیت نیافتن جلسه شورای شهر یاسوج، مراسم انتخاب هیأت رئیسه و تحلیف برگزار نشد .


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین