کد خبر: ۴۷۱۷۶۲
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

شریعتمداری در این چهار سال پیر می‌شود!

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ضمن گلایه از نظام بانکی فعلی که مورد قبول مراجع تقلید و جوامع بین‌المللی نیست، تصریح کرد: رکود، نزول و بهره مرکب، صنعت کشور را بیچاره کرده است؛ لذا شریعتمداری که یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور را تحویل گرفته، در این دوره چهار ساله پیر خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالوهاب سهل‌آبادی در آیین معارفه و تکریم محمد شریعتمداری و محمدرضا نعمت زاده به عنوان وزرای سابق و حاضر صنعت، معدن و تجارت که صبح امروز (سه‌شنبه) در محل نمایشگاه بین المللی تهران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: باید بدانید که با نظام بانکی فعلی صنعت رشد نخواهد کرد. نظام بانکی که نه مراجع تقلید رفتارهایش را درست و شرعی می‌دانند و نه جوامع بین‌المللی آن را قبول دارد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: رکود ما را بیچاره کرده و وضعیت صادرات کشور به هیچ وجه باب میل مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری نیست؛ بنابراین محمد شریعتمداری باید بداند باری که چهار سال پیش در شرایط بدتری بر دوش نعمت زاده گذاشته شد، هنوز هم سنگین است.

صنعت همچنان در حال بیچاره شدن است

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر این‌که عوامل محیطی در بخش اداره صنعت هنوز به تکامل نرسیده‌اند و در حال بیچاره‌ کردن این بخش هستند، تصریح کرد: نزول و بهره مرکب صنعت کشور را بیچاره کرده و تسهیلات نوش ‌داروی بعد از مرگ سهراب هستند. ما انتظار داریم بخش خصوصی واقعی در نظر گرفته شود و نسبت به بهبود وضعیت صنعتی کشور تصمیمات عملیاتی مدنظر قرار گیرد.

سهل‌آبادی ادامه داد: شریعتمداری یکی از مهم ترین وزارتخانه‌های کشور را تحویل گرفته و در این دوره زمانی چهار ساله پیر خواهد شد. چه در دوره قبلی و چه در دوره فعلی رؤسای ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری به عنوان وزرای صنعت، معدن و تجارت انتخاب شدند و این مساله نشان می‌دهد انتخاب این افراد به دلیل تلاش و عملیاتی بودن آنهاست.

به گزارش ایسنا، پس از سهل‌آبادی، فاضلی - رییس اتاق اصناف ایران - نیز با اشاره به این که اصلاح قانون نظام صنفی در دوران وزارت نعمت زاده به اتمام رسید، گفت: این مساله کمک خواهد کرد که کار به مردم سپرده شود و مشارکت آنها بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که محمد شریعتمداری شرایط مطلوبی در بین بنگاه‌ها و کارآفرینان دارد، خاطر نشان کرد: باید حمایت به صورت عملیاتی در بخش صنعت، معدن و تجارت مدنظر قرار گیرد و توسعه متوازن نیازمند استراتژی درست در بخش صنایع بزرگ، متوسط و کوچک است

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین