کد خبر: ۴۷۱۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۵

واکنش اردوغان به کشتار مسلمانان میانمار

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که کشتار مسلمانان میانمار را به شدت محکوم کرده و این رویداد تلخ را از مراجع بین المللی از جمله سازمان ملل پیگیری می کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
وی روز سه شنبه در واکنش به خبر کشتار مسلمانان در میانمار افزود: متاسفانه جهان در قبال مساله جنایت علیه مسلمانان در میانمار ساکت مانده است و جهانیان این فاجعه را نه می بینند و نه می شنوند.

وی حادثه اخیر کشتار و اخراج مسلمانان میانماری در بنگلادش نیز حادثه ای بسیار دردناک دانست و بیان کرد: متأسفانه حدود سه هزار مسلمان در تنگنا قرار گرفته و حتی زمینه مرگ آنها به گونه ای فراهم شده است. 

به گزارش ایرنا، بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه نیز با انتشار پیامی در توئیتر، با محکوم کردن کشتار مسلمانان میانمار طی سه روز گذشته گفت: از تشدید وضعیت و افزایش شمار کشته و زخمی های مسلمامنان در این کشور نگران هستیم. 

وی بیان کرد: سازمان ملل متحد، شورای امنیت و جامعه جهانی نباید در قبال این کشتار سکوت کنند.

وی افزود: اگر انسانیت نمرده، پس هم اکنون، وقت آن است که سازمان ملل و شورای امنیت با توقف این کشتارها نشان دهند که هنوز انسانیت زنده است.

به گزارش ایرنا، وی در این پیام خود نوشت: زمان آن فرا رسیده است که سازمان ملل و شورای امنیت به جای این که تعداد کشته و زخمی ها را بشمارند، جلوی این کشتار را بگیرند و گر نه این سازمان وظیفه خود را انجام نداده و زیر بار مسئولیت کشتار بی گناهان قرار خواهد گرفت.

سخنگوی دولت ترکیه در پیام خود تاکید کرده است که ترکیه حقیقت را در این زمینه خواهد گفت و از حق مظلومان دفاع کرده و در کنار آن ها قرار خواهد گرفت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین