کد خبر: ۴۷۱۸۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴

رحیم پور ازغدی: دعواهای امروز همان دعواهای دهه شصت است

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دعواهای امروز همان دعواهای دهه شصت است، تاکید کرد: : شهید رجایی معتقد بود وزیر سرمایه‌دار در کابینه نمی‌خواهم و در انتخابات باید شیوه تبلیغاتی را از راه‌های غربی جدا کنیم. سر مسائل قدرت رقابت نکنیم و از پایین جامعه به بالا برویم و در آموزش و پرورش بچه‌ها را ابوذروارانه پروش کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسن رحیم‌پور ازغدی در مراسم «یادمان آیینه‌داران آفتاب» عصر امروز مجمع فرهنگی رفاه برگزار شد، گفت: عنصری که در شخصیت شهید رجای ی و شهید باهنر وجود داشت، بیش از دولت و دولتمردی بود.

او با بیان اینکه ماجرایی که به شهادت شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر انجامید آن اختلافات همچنان باقی است، اظهار داشت: صحبت از دو جناح فکری است. اشخاص عوض شدند اما باز مواضع و حرف‌ها همان حرف‌های دوران انقلاب  است. 22 اسفند ۵۹ شهید بهشتی به امام نامه می‌نویسند که در حکومت، دوگانه‌ای بین مدیران کشور وجود دارد که جنبه شخصی آن مهم نیست و آن به دو بینش برمی‌گردد. بینشی معتقد به اجتهاد پویا و زنده برای اداره حکومت است اما اندیشه دیگر، ترکیبی از اندیشه‌های بینابین و مکتب‌های غربی است

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: اگر این دو بینش در کشور ادامه یابد، نه مشکلات اقتصادی و اجتماعی در کشور حل می‌شود و نه می‌توانیم برای آینده کشور برنامه‌ریزی کنیم.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به هشدارهای شهید بهشتی تصریح کرد: وقتی بنی‌صدر رئیس‌جمهور بود؛ حاکمیت و قدرت در دست او بود و هم نقش اپوزیسیون را بازی می‌کرد. شهید بهشتی در آن نامه تاکید کرد که در تلاش‌هایی اخیر این جریان مشهود است ولایت فقیه را تشریفاتی می‌کنند و رهبری شخص شما را اکنون پذیرفتند اما برای حذف آن تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: شهید بهشتی در آن نامه به امام می‌گوید شما مخالف حضور بازرگان در شورای انقلاب بودید اما با اصرار ما پذیرفتید اما وزارت امور خارجه و وزارت اقتصاد را به ابراهیم یزدی و بنی‌صدر سپردید که نشان می‌داد ما دنبال انحصارطلبی نبودیم.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی و فرهنگی با اشاره به نامه آیت‌الله هاشمی در ۲۵ بهمن ۵۹ به امام خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی در این نامه تاکید می‌کند خیلی‌ها فکر می‌کنند ما و جریان مقابل سر قدرت با هم می‌جنگیم و متساوی ما را نصیحت می‌کنند. شما تا حالا صلاح ندانستید ما را از تردید بیرون بیاورد چرا موضع‌گیری صریح نمی‌کنید. ما راه شما را پیش می‌بریم اما به ما می‌گویند افراطی.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به نامه آیت‌الله هاشمی ابراز داشت: آقای هاشمی در آن نامه خطاب به امام می‌گوید شما روزنامه آیندگان را تحریم می‌کردید و از حضور زنان بی‌حجاب در ادارات جلوگیری ‌کردید و این موارد مورد اختلاف ما با کسانی مانند بنی‌صدر است. آیا بی‌خط بودن و بی‌طرف بودن خوب است؟ لااقل به خود ما بگویید آیا رواست ما یک طرف و بنی‌‌صدر یک طرف و شما ناصح بی‌طرف باشید.

وی افزود: کل ملت شریف ایران انقلاب نکرد بلکه اقلیتی انقلاب کردند و اواخر انقلاب کل ملت پیوستند. همچنین در جنگ هم کل ملت نجنگیدند و عده‌ای هم حزب باد بودند که هنوز هم هستند و اکنون هم یک اقلیتی انقلابی هستند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: نامه‌های شهید بهشتی و آیت‌الله هاشمی به امام در آستانه دهه شصت نشان می‌دهد که آنها در مقابله با جریان غرب‌گرا کم آوردند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به نامه امام (ره) بیان کرد: ملت عزیز بدانند که مبارزه با رفاه‌طلبی در تناقض است، تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر را چشیده‌اند. ما اول انقلاب اشتباه کردیم حکومت را دست لیبرال‌ها دادیم. ما راه سازش را برویم اما اگر از مکتب عدول کنیم ممکن است جهان‌خواران ما را به عنوان کشوری ضعیف و بی‌فرهنگ قبول کنند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دعواهای امروز همان دعواهای دهه شصت است، عنوان کرد: شهید رجایی معتقد بود وزیر سرمایه‌دار در کابینه نمی‌خواهم و در انتخابات باید شیوه تبلیغاتی را از راه‌های غربی جدا کنیم. سر مسائل قدرت رقابت نکنیم و از پایین جامعه به بالا برویم و در آموزش و پرورش بچه‌ها را ابوذروارانه پروش کنیم. در روابط خارجه اول به استقلال فکر کنیم بعد به روابط. هم‌اینک برخی می‌گویند اگر بشود وزیر هم از خارج می‌آورند خودشان خسته شدند، می‌گویند ملت خسته شدند، نمی‌توانید  شما کنار بروید لذا تو نمی‌توانی.

رحیم‌پور ازغدی در پایان تاکید کرد: امام خمینی گفت از آمریکا نترسید از خودتان بترسید. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
0
اين آقا در حدي نيست كه مطلب مي گذاريد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین