کد خبر: ۴۷۲۲۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸

واکنش نجفی به گزارش آژانس درباره برجام

انتظار ایران و همه کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این است که دبیرخانه آژانس به کار حرفه‌ای و بیطرفانه خود ادامه دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
در بیانیه نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، آمده است: گزارش جدید آژانس که هشتمین گزارش از روز اجرای برجام و هفتمین گزارش فصلی به شورای حکام در مورد راستی آزمایی اجرای برجام به شمار می رود، بار دیگر تایید می کند که فعالیت های هسته ای ایران اعم از غنی سازی با سانتریفیوژهای نسل اول در سایت نطنز، تحقیق و توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته و نسل جدید، تولید آب سنگین، مدرن سازی راکتور آب سنگین اراک (که البته با طرف های دیگر پیگیری می شود)، راکتور تحقیقاتی تهران، برنامه تولید رادیو ایزوتوپ پایدار در فردو و سایر بخش ها بر اساس برنامه دراز مدت اعلام شده ایران و در چارچوب برجام جلو می رود.

نجفی خاطرنشان کرد: آژانس به کار حرفه ای و بیطرفانه خود بر اساس استانداردهای پادمانی به راستی آزمایی اجرای برجام ادامه داده و تاکنون نظارت بر اجرای پروتکل الحاقی را همانند بقیه صد و بیست و چند کشوری که آن را اجرا می کنند دنبال می کند.

نماینده ایران در می افزاید: متن گزارش جدید آژانس شبیه گزارش های قبلی است و تغییرات آن شامل تحولات فنی از جمله تولید آب سنگین و انتقال مقادیری آب سنگین به خارج (در حالیکه با خریداران در حال مذاکره هستیم)، افزایش ذخیره 3.67 درصدی، جایگزینی برخی سانتریفیوژها و مواردی شبیه آن است.

نجفی تاکید کرد: لفاظی ها و فضا سازی رسانه ای مقامات آمریکایی و سفر نماینده آمریکا به وین تاکنون تاثیری بر فعالیت ها و اقدامات راستی آزمایی آژانس و نحوه گزارش دهی آن نگذاشته است و انتظار ایران و همه کشورهای عضو آژانس این است که دبیرخانه آژانس به کار حرفه ای و بیطرفانه خود ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، گزارش فصلی جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران عصر امروز پنجشنبه منتشر شد و در اختیار اعضای شورای حکام آژانس قرار گرفت.

این هشتمین گزارش یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از روز 'اجرای برجام ' (16 ژانویه 2016 برابر با 26 دی 1394) تا کنون است که در آن اجرای کامل تعهدات ایران مطابق با شروط توافق هسته ای ایران و 1+5 و به پشتوانه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل مورد تایید و راستی آزمایی قرار می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین