کد خبر: ۴۷۲۵۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

چگونه می‌توان ۳ میلیون بیکار را در کشور مدیریت کرد؟

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی جمعیت، بیش از سه میلیون بیکار را مدیریت کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود نیلی در نخستین کارگاه بین‌المللی مطالعات کار اظهار داشت: بین سال‌های ٢٠٠٦ تا ٢٠١٣ میلادی، تعداد مطلق اشتغال زنان کاهش و همین میزان در مردان افزایش را تجربه کرده است.

وی افزود: این نسبت در 3 سال گذشته روند معکوس داشته؛ این در شرایطی است که بازار کار ایران از قبل از سال ٢٠٠٦ تا به امروز تحولات زیادی را در زمینه نرخ تحصیلات تجربه کرده است.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بین زنان و مردان در زمینه آموزش عالی تقارن وجود دارد؛ این در حالی است که میزان مشارکت مردان در بازار کار بیش از زنان است که از عدم تقارن حکایت دارد.

وی عنوان کرد: نرخ مشارکت مردان نیز در بازار کار از سال ٢٠٠٦ تاکنون کاهش یافته که در نتیجه آن، مشکلات موجود در زمینه بازنشستگی‌های زودهنگام به وجود آورده است؛ در حالی که این نرخ در همین مدت برای زنان روند عکس را تجربه کرده است.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در عین حال گفت: اگر بخواهیم به ازای هر یک درصد رشد ١٠٠ هزار شغل ایجاد کنیم، باید به رشد بالا و با کیفیت برسیم.

دبیر کارگاه بین‌المللی مطالعات بازار کار افزود: با وجود این‌که نرخ مشارکت زنان در سال‌های اخیر به حدود ١٧ درصد رسیده، اما ورودی بازار کار زنان بالاتر از ٥٠ درصد است.

نیلی، شکاف جنسیتی را ویژگی بازار کار ایران دانست و گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری آموزش عالی، زنان در سال‌های آینده نقش مهمی در بازار کار ایران خواهند داشت.

دستیار ویژه رییس‌جمهوری در امور اقتصادی متذکر شد: کمترین و بیشترین نرخ مشارکت زنان در کشور در سال‌های ١٩٩٦ و ٢٠١٦  بوده و جوانان تحصیل‌کرده و زنان، در حال ورود به بازار کار هستند.

وی با بیان این‌که باید سالانه بیش از ٨٠٠ هزار شغل در کشور ایجاد کنیم، عنوان کرد: در سال‌هایی با رشد بدون اشتغال و در دورانی با اشتغال بدون رشد مواجه بودیم، بنابراین نیاز به رشد فراگیر داریم.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی جمعیت، بیش از سه میلیون بیکار را مدیریت کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین