کد خبر: ۴۷۲۶۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳

عضویت ایران در بریکس می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد

رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی با بیان این که علاقمند به عضویت ایران در بریکس هستیم گفت: امیدواریم آقای روحانی پیش از پایان سال جاری میلادی سفری به آفریقای جنوبی داشته و بتوانیم میزبان ایشان باشیم.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، بالکا ام بته رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی در نشست خبری خود با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش پارلمان‌ها در ایجاد روابط کشورها گفت: نشست‌های پارلمانی که در اقصی نقاط دنیا برگزار می‌شود همکاری‌های خوبی را به دنبال دارد و اعتقاد داریم که در کنار مدیریت و زندگی خودمان باید نقش سازنده‌ای داشته باشیم تا جهان خوبی برای آیندگان بسازیم.

وی افزود:‌ در سفری که رئیس جمهور آفریقای جنوبی به تهران داشت موضوع الحاق ایران به بریکس  مطرح شد و ما هم این را در دستور کار خودمان قرار دادیم و علاقمند هستیم که ایران هم به عضویت بریکس درآید.

رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی اظهار کرد:‌ معتقدیم اضافه شدن ایران می‌تواند سازنده و موجب اهتمام بیشتر نسبت به رشد و توسعه باشد.

وی افزود: وسعت ایران و جمعیت ۸۰ میلیونی آن را می‌شناسیم؛ ایران در زمینه آموزش دستاوردهای مهمی داشته و با موقعیت استراتژیک ایران هم آشنا هستیم لذا عضویت ایران در بریکس می‌تواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم پیش از پایان سال جاری میلادی آقای روحانی سفری به آفریقای جنوبی داشته باشد و ما میزبان ایشان باشیم. همچنین یک بار دیگر میزبان آقای لاریجانی رئیس مجلس ایران در آفریقای جنوبی باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین