کد خبر: ۴۷۳۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۴

کنترل دستگاه ماموگرافی توسط بیمار

شرکت جنرال الکتریک یک دستگاه جدید ماموگرافی را معرفی کرده است که دارای یک کنترل از راه دور بوده و بیمار می‌تواند با استفاده از آن میزان فشار را در هنگام تصویربرداری خودش تعیین کند.
آفتاب‌‌نیوز :
این دستگاه جدید به بیماران کمک می‌کند تا از بخش ناخوشایند و دردناک این روند رها شده و ماموگرافی را راحت‌تر انجام دهند.

در نهایت این دستگاه می‌تواند با ایجاد شرایطی مطلوب سبب شود که بیماران با تمایل بیشتری به انجام ماموگرافی بپردازند و موارد بیشتری از افراد مبتلا به سرطان پستان شناسایی شوند.

"ماموگرافی"(Mammography) یک عکس رادیوگرافی ساده از پستان و ابزاری برای کشف زودرس سرطان‌های غیرقابل لمس پستان است. ماموگرافی می‌تواند سرطان پستان را 10 سال قبل از آن که قابل لمس شود، شناسایی کند. همه زنان 40 ساله و بیشتر باید هر دو سال یک بار ماموگرافی انجام دهند. زنانی که افراد درجه یک آنها(یعنی مادر یا خواهرشان) مبتلا به سرطان باشند باید از ۳۵ سالگی ماموگرافی سالانه انجام دهند.

این ریموت کنترل که "دوئتا"(Dueta) نام دارد، آخرین قطعه از سیستم ماموگرافی "سنوگراف پریستینا" (Senographe Pristina ) است که پاییز سال 2016 توسط شرکت جنرال الکتریک توسعه یافته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، بیمارانی که از این دستگاه کنترل از راه دور برای انجام ماموگرافی استفاده کرده‌اند اظهار کردند که پروسه انجام این تصویربرداری برای آنها بسیار آسان‌تر شده و آنها با آرامش بیشتری این کار را انجام می‌دهند.

هر رادیولوژیستی می‌داند که وقتی بیماران آرامش بیشتری داشته باشند، آنها قادر به دریافت تصاویر بهتری هستند و این تصاویر بهتر به تشخیص قابل اطمینان‌تر کمک می‌کنند.

آنها امیدوارند که با استفاده از این فناوری بتوان آرامش بیماران را حین انجام تصویربرداری بیشتر کرد و در نهایت بتوان موفق به تشخیص زود هنگام این بیماری و بهبود روند درمان شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین