کد خبر: ۴۷۳۹۲۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹

نکاتی که برای خرید لپ‌تاپ باید بدانید

رم بیشتر بدان‌خاطر اهمیت دارد که سبب می‌شود صفحات وب سریع‌تر بارگذاری شوند و شما می‌توانید فایل‌ها یا برنامه‌های باز زیادی داشته باشید. در نتیجه، نوع کاربرد لپ‌تاپ توسط شما تعیین می‌کند که بهتر است چه مقدار رمی را نصب نمایید.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری- بودجه؟ قابلیت حمل؟ کدام یک از فاکتورها برای خرید یک لپ‌تاپ باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، در ادامه نکاتی مفید درخصوص خرید یک لپ‌تاپ می‌خوانید:

برای خرید لپ‌تاپ باید به چه مواردی دقت کرد؟

اندازه و وزن صفحه 

اگر فقط قصد استفاده از لپ‌تاپ برای مطالعه را دارید‌ یا این‌که می‌خواهید تنها ایمیل‌های‌تان را در تعطیلات چک کنید یک لپ‌تاپ کوچک و ساده هم کفایت می‌کند. با این حال به یاد داشته باشید که شاید بخواهید بعدا کارهای سنگین‌تری با لپ‌تاپ انجام دهید پس در انتخاب آن آینده‌نگری داشته باشید. 

هدف 

اگر فقط قصد چک کردن ایمیل یا به‌روز‌رسانی فیس‌بوک یا استفاده از مرورگر اینترنت یا ارسال و دریافت ایمیل را دارید می‌توانید با یک لپ تاپ ساده کار خود را مدیریت کنید. 

پاور 

پردازنده قدرتمندتر و حافظه فعال‌تر سبب تسریع کار شما با لپ‌تاپ خواهد شد حتی وقتی آن را روشن می‌کنید نیز سریع‌تر راه‌اندازی می‌شود. یک پردازنده آهسته‌تر ارزان‌تر است با این حال، ممکن است پس از مدتی احساس کنید که ناکارآمد است. 

حافظه 

رم بیشتر بدان‌خاطر اهمیت دارد که سبب می‌شود صفحات وب سریع‌تر بارگذاری شوند و شما می‌توانید فایل‌ها یا برنامه‌های باز زیادی داشته باشید. در نتیجه، نوع کاربرد لپ‌تاپ توسط شما تعیین می‌کند که بهتر است چه مقدار رمی را نصب نمایید. به طور معمول رم ۸ گیگابایتی برای کارهای معمول مناسب است و رم ۱۶ گیگا‌بایتی برای کار با برنامه‌های بزرگتر مانند ویرایش کلیپ یا کار با پایگاه داده‌ها مناسب‌تر هستند. البته رم‌های ۳۲ و ۶۴ گیگا‌بایتی نیز وجود دارند که به طور معمول به آن‌ها نیازی ندارید. اگر اهل بازی کردن با لپ‌تاپ هستید به رم بالاتری نیاز دارید. اگر اهل بازی‌ها یا گیم‌ها هستید رم ۱۶ گیگ برای شما بهتر است. 

رایانه‌های اپل مانند مک‌بوک یا مک‌بوک ای به طور خودکار رم ۸ گیگ دارند در حالی که قوی‌ترین رم ۳۲ و بیش از ۶۰ گیگ بر روی iMac نصب شده است. 

گرافیک 

گرافیک چیزی است که سبب می‌شود تا بازی‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های دیگر به بهترین شکل ممکن نمایش داده شوند. اگر تصاویر لکه دارند به دلیل عدم نمایش گرافیک مناسب است و می‌تواند برای‌تان خسته‌کننده باشد. اگر بازی کردن در اولویت شماست در نتیجه مطمئن شوید یک کارت گرافیک جداگانه اختصاصی دارید. 

عمر باتری 

عمر باتری را بررسی کنید؛ برخی اوقات به برق دسترسی نخواهید داشت. به خصوص اگر در حال سفر مداوم هستید باتری خوبی را انتخاب کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین